حدادی: مخالف سفر به چین و برگزاری دیدارهای دوستانه در این کشور هستم/ اردوی مقطعی بهتر از بلندمدت نتیجه می‌دهد

ملی‌پوش بسکتبال ایران گفت: مخالف سفر به چین و برگزاری دو مسابقه تدارکاتی در این کشور هستم.

به گزارش ایسکانیوز ، حامد حدادی در حاشیه تمرین تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: در چند ماه اخیر دست به توپ نزده بودم و از آمادگی بسکتبالی دور هستم، البته فرصت زیادی تا آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی داریم و می‌توانم به آمادگی مطلوب برسم. به نظر من اردوها زود شروع شد، البته این تصمیم کادر فنی شاید به این خاطر گرفته شد که لیگ خیلی زود تمام شده بود و می‌خواستند بازیکنان از بسکتبال دور نباشند.

وی افزود: بقیه تیم‌ها چند هفته قبل از مسابقات حساس خود اردو برگزار می‌کنند و به طور کلی اردوهای مقطعی بهتر از اردوهای بلند مدت نتیجه می‌دهد.

ملی‌پوش بسکتبال کشورمان ادامه داد: مخالف سفر به چین و برگزاری دو مسابقه تدارکاتی در این کشور هستم. چین در این مسابقه با تیم B یا C خود شرکت می‌کند، ولی ما با تیم اصلی خود به این کشور می‌رویم. این دو مسابقه هیچ فایده‌ای برای ما ندارد اما چینی‌ها می‌توانند به راحتی تیم اصلی ما را آنالیز کنند. در سال 2015 هم چنین تجربه‌ای داشتیم و از نظر فنی و روحی ضربه‌های زیادی به تیم ما زد.

حدادی خاطرنشان کرد: چینی‌ها باهوش هستند، اما ما درباره آنها اشتباه فکر می‌کنیم. حداقل در این یک زمینه، چینی‌ها از ما باهوش‌تر هستند.

بازیکن پست سنتر تیم ملی بسکتبال ایران گفت: امیدوارم فدراسیون بسکتبال بتواند با جذب اسپانسر، زمینه دعوت از تیم‌های اروپایی را فراهم کند. سفر به کشورهایی مانند چین دیگر فایده‌ای برای بسکتبال ایران ندارد. در حال حاضر تیم های استرالیا و نیوزلند هم وارد بسکتبال آسیا شده‌اند و کار بسیار دشوارتر شده است و باید آماده‌تر شویم.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی در سال‌های اخیر به تورنمنت‌هایی مانند اطلس چین اعزام شده است و در این مسابقات با تیم های سطح پایین مثل یک تیم دانشگاهی از لیتوانی بازی می‌کند. فقط به خاطر اینکه هزینه برگزاری مسابقات به عهده میزبان است، تیم ملی بسکتبال ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند و هیچ هزینه دیگری برای برگزاری بازی های تدارکاتی نمی‌شود.

حدادی گفت: مسئولان فدراسیون در این سال‌ها همواره می‌گفتند ما پول و اسپانسر نداریم، باید کار می‌کردید که اسپانسر به بسکتبال جذب شود دیگر.

602

کد خبر: 948961

وب گردی

وب گردی