مساله محوری مانع پایان نامه فروشی می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات خرید و فروش پایان نامه در واحد محلات را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر در زمینه فروش پایان نامه در واحد محلات موردی مشاهده نشده است ، شاید در این زمینه میان دانشجویان صحبت هایی باشد اما مدرک مستندی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر بهرام عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در زمینه خرید و فروش پایان نامه توسط دانشجویان گفت: طبیعتا شنیده هایی در زمینه فروش پایان نامه وجود دارد اما این موضوع در خود واحد نیست، ممکن است خود فرد در خارج از دانشگاه اقدام به خرید پایان نامه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات گفت: متاسفانه در حال حاضر خرید و فروش پایان نامه به راحتی صورت می گیرد، طبیعتا برای رفع این معضل راهکارهایی نیز وجود دارد.برای مثال در وزارت بهداشت تعیین کرده اند هر مقاله باید دارای یک کد اخلاق باشد،همچنین سیستم های بکپارچه ای که راه اندازی کرده اند تا موضوع پایان نامه ها تکراری نباشد یعنی نظارت بر عنوان و موضوع مقالات و پایان نامه ها وجود دارد.

وی افزود: مواردی که پیش تر به آن اشاره شد را می توان به عنوان راهکارهایی برای جلوگیری از خرید و فروش پایان نامه در نظر گرفت، اما این راهکارها به طور 100 درصد عملیاتی نیست و باز هم فضا در راستای پایان نامه های تکراری وجود دارد.به عنوان مثال برخی از این سامانه ها آن طور که باید هوشمند نیستند در صورتی که یک کلمه «و» به آن اضافه شود، نرم افزار نمی تواند تایید کند این موضوع تکراری است یا خیر.

دکتر عابدی بیان کرد: در خصوص پایان نامه ها می توان موضوعاتی در کل یک سال برگرفته از مشکلات وزارت خانه و سازمان ها باشد در قالب بانک اطلاعات نگهداری شود. به اعتقاد من موضوعات سازمان ها و ارگان های خاص باید بنا به رشته ها و گرایش های خاص تفکیک شود، این موارد باید در پایان بین دانشگاه های از پیش تعیین شده که دارای تحصیلات تکمیلی هستند، تقسیم شود.

وی اضافه کرد: بهتر است برای انجام چنین پایان نامه های امتیازی خاص در نظر گرفته شده تا برای استاد و دانشجو نیز انگیزه ایجاد شود، در این راستا بهتر است به سمت موضاعاتی حرکت کنیم که فرضا بر اساس معضلات کشور تعیین شده و مورد تایید قرار گرفته است.این اقدام منجر به بهبود کیفیت پایان نامه ها خواهد شد، همچنین از مزیت های دیگر این طرح می توان به شناسایی و حل مشکلات کشور اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات در پایان تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر سیستم یک پارچه ای وجود ندارد به عنوان مثال وزارت علوم یا وزارت بهداشت که در راس امور قرار دارند 1000 عنوان برگرفته بر مشکلات ادارات و سازمان های کشور را شناسایی و بر اساس رشته و ظرفیت بین دانشگاه های کشور تقسیم کنند. به نظر من چنین اقداماتی به مرور زمان منجر به اتمام خرید و فروش پایان نامه خواهد شد.

201

کد خبر: 948962

وب گردی

وب گردی