۷ میلیارد دلار در یک ماه گذشته به واردات کشور تخصیص یافته است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در مدت یک ماه از اجرای سیاست های جدید ارزی، حجم ۷ میلیارد دلار تخصیص ارز برای ورادات کشور و معادل ۴ میلیارد دلار تامین ارز برای ورادات انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت با بیان اینکه مشکلی در ارائه خدمت به ذی نفعان ترتیبات جدید ارزی وجود ندارد، اظهار داشت: البته این موضوع به معنای کامل بودن سامانه نیما و ترتیبات جدید ارزی نیست بلکه نیازهای ریز و موارد جزئی وجود دارد که به تدریج و هفته به هفته تکمیل خواهد شد.

او افزود: با توجه به آمارهایی که ارائه شد در مدت یک ماه از اجرای سیاست های جدید ارزی، حجم ۷ میلیارد دلار تخصیص ارز برای ورادات کشور و معادل ۴ میلیارد دلار تامین ارز برای ورادات انجام شده که عملکرد نسبتا مناسبی است و با روند عادی جریان واردات و صادرات کشور تطبیق دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در اوایل اجرای سیاست های جدید شاهد وقفه ای در واریز ارز به حساب ذی نفعان و صادرکنندگان بودیم، ادامه داد: در حال حاضر این روند جریان عادی خود را پیدا کرده و معادل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز ناشی از صادرات کالاهای غیرنفتی به سیستم برگشته است.

سیف ادامه داد: با توجه به اینکه همه بازیگران و فعالان این حوزه آشنایی با سیستم را پیدا کرده اند، به نظر می رسد دستاورد بزرگ و مثبتی را به دست آورده ایم.

او تاکید کرد: سیاست های جدید ارزی مشخصا در شرایط و فضای بین المللی جدید، دستاورد بزرگی است و به بانک مرکزی بعنوان متولی تراز ارزی کشور این ابزار را داده تا بتواند اشراف و کنترل کامل بر جریان ورود و خروج ارز به کشور را داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با بیان اینکه در جلسه امروز ستاد اقتصادی دولت آخرین وضعیت سامانه نیما بررسی شد، گفت: خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین این سامانه و سامانه های موجود از قبل در مدیریت ارزی کشور ایجاد شده و می تواند در آینده تکامل بیشتری پیدا کند.

401

کد خبر: 948986

وب گردی

وب گردی