تحویل اجساد سانحه هواپیمای یاسوج در اختیار سازمان مدیریت بحران است

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد: گزارش نهایی کمیته بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج شرکت آسمان به مراجع قضایی تحویل شده تا در کنار زمانی که فرانسوی‌ها برای بررسی‌های بیشتر خواسته‌اند مراجع قضایی نیز نظر خود را اعلام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسن رضایی‌فر، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیماییگفت: هیات فرانسوی که برای ارائه نظر نهایی این کشور درباره حادثه اخیر به تهران آمده بودند، مذاکرات خوبی با طرف ایرانی داشتند اما هنوز برخی اختلاف نظرها و ابهام‌ها باقی مانده از این رو فرانسوی‌ها درخواست چند هفته زمان بیشتر برای ارائه نظرات خود یا اصلاح برخی موارد را داشته‌اند.

به گفته او، تا آن زمان گزارش نهایی کمیته بررسی از سوی مراجع قضایی مطالعه خواهد شد تا در این حوزه نیز گزارش نهایی شود.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی پیش بینی کرد: در صورتی که ابهام خاصی به وجود نیاید، با پایان مهلت خواسته شده از سوی فرانسوی‌ها گزارش نهایی بررسی سانحه منتشر شود.

رضایی‌فر همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تحویل اجساد با توجه به تجمع تعدادی از خانواده درگذشتگان حادثه سقوط اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تحویل اجساد این حادثه در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارد و این موضوع از سوی سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری نمی‌شود.

۲۹ بهمن سال گذشته هواپیمای ATR شرکت آسمان در پرواز شماره ۳۷۰۴ تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما پس از دقایقی پرواز در ۹ مایلی فرودگاه یاسوج در اثر برخورد به کوه سقوط کرد.

در جریان این حادثه ۶۶ سرنشین این هواپیما جان خود را از دست دادند.

بررسی‌ها درباره علت اصلی این حادثه چند هفته پس از سقوط و به دنبال پیدا شدن جعبه سیاه با جدیت بیشتری دنبال شد تا کمیته بررسی به گزارش نهایی خود برسد.

با توجه به اینکه هواپیمای سقوط کرده ساخت کشور فرانسه بوده است کارشناسانی از این کشور در مراحل مختلف بررسی کار در ایران حاضر شده و نظرات خود را ارائه کرده‌اند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 949008

وب گردی

وب گردی