تا وقتی که بخواهند منافع ملی را به تاراج بگذارند، به مستندسازی ادامه می دهیم

تهیه کننده مستند «فروشنده2» گفت: قصدمان از ساخت فروشنده این بود که بگوییم منافع ملی برای اشخاص بخصوصی نیست که به تاراجش بگذارند بلکه منافع یک ملت است که باید از آن محافظت شود. 

محسن حاج کرمی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چگونگی ساخت مستند«فروشنده 2»، اظهار داشت: «فروشنده یک» داستان اتفاقات پشت صفحه برجام بود که عملا به این موضوع می پردازد که تیم مذاکره کننده برجام به جز عوامل داخلی چه کسانی بودند و همچنین چه کسانی این موضوع را از پشت صحنه حمایت کردند.

وی ادامه داد: برجام یک تیم پشت صحنه دارد که به این واسطه می تواند همه امور را پشتیبانی کند، برجام یک روایت تاریخی است که به کشور تحمیل شده است.

** اتفاقات برجام به نفع منافع ملی نیست

تهیه کننده «فروشنده 2» با اشاره به اینکه ساخت برجام نزدیک به یک سال زمان برد، یادآور شد: در گذشته تصمیم داشتیم که یک مستند بلند بسازیم اما پس از آن خواستیم که این مستند را به دو بخش تقسیم کنیم.

حاج کرمی همچنین به تاراج منافع ملی در کشور اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی که در برجام افتاده بود به نفع منافع ملی ما نیست و ما دراین مستند می خواستیم به این موضوع که در آینده چه اتفاقاتی برای کشور می افتد، بپردازیم و همچنین هشدار دهیم که آینده کشور با چه خطراتی رو به رو است.

وی همچنین به قدرتمند شدن کشور در برابر حملات احتمالی بواسطه موشک سازی اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهم برجام بحث موشک سازی و هوافضا است که در این حوزه ها بسیاری از نیروهایی که در این حوزه فعال بودند، بیکار شدند.

**هر کشوری باید افزایش توانایی خود در برابر حملات احتمالی مقاوم شود

تهیه کننده «فروشنده2» افزود: اخبار و اطلاعاتی که در این مستند به کار گرفته شد، بسیار سخت بدست آمده است. می خواستیم در این مستند هشدارهایی به جامعه بدهیم و بگوییم که اگر در موضوع برجام دقت نکنیم، کشور با چه مشکلاتی مواجه می شود.

حاج کرمی با اشاره به اینکه موشک سازی کشور را قدرتمند می کند، یادآور شد: هر کشوری باید بتواند توانایی های خود را افزایش دهد و برای کشور قدرت آفرینی کند تا در نهایت در برابر حملات و جنگ های احتمالی پیروز شود.

وی ادامه داد: مستند «فروشنده 2» قصد بیان این موضوع را دارد که ماجرای موشک سازی نه تنها امنیتی نیست بلکه حتی امنیت کشور هم در گرو این موضوع است و این موضوع علاوه بر سیاسی بودن، یک هشدار تاریخی هم دارد که به ما گوشزد می کند نباید آینده کشور را نابود کنیم.

** مشکلات کشور با اتکا به غرب حل نمی شود

تهیه کننده «فروشنده2» با اشاره به اینکه برجام یک نتیجه تلخ برای کشور به بار می آورد، گفت: از ابتدای برجام تاکنون یک جریان فکری کشور را اداره می کرد به همین دلیل مردم باید آگاه می شدند تا بتوانند نقش خود را به درستی انجام دهند.

حاج کرمی یادآور شد: برجام از ابتدای مذاکرات تا کنون نتوانسته چیزی را عاید کشورمان کند. مشکلات کشور با اتکا به غرب قابل حل شدن نیست و قطعا با توانایی خودمان می توانیم موضوعات مختلف را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: تا کنون بیش از 400 اکران در مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی داشتیم و البته هنوز هم این اکران ها ادامه دارد.

** «فروشنده2» به صورت اینترنتی و نسخه های کم حجم فروخته می شود

تهیه کننده «فروشنده2» با اشاره به اینکه این مستند فروش اینترنتی هم دارد، گفت: با توجه به درخواستی که مردم به «فروشنده1» و «فروشنده2» دارند، فروش اینترنتی خود را آغاز کردیم و در کنار این فروش ها بلیت برای تماشای فیلم هم فروخته می شود.

حاج کرمی در ادامه به درخواست های مکرر مردم برای دیدن مستند «فروشنده2» اشاره کرد و افزود: از آنجایی که بیشتر افراد برای دیدن مستند «فروشنده2» علاقمند بودند، یک نسخه کم حجم از این مستند را در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.

**مدامی که بخواهند منافع ملی را به تاراج بگذارند، به مستندسازی ادامه می دهیم

تهیه کننده «فروشنده2» همچنین درباره تمایل خود برای ساخت «فروشنده3»، اظهار داشت: در مستند فروشنده از ابتدا تا کنون مدام تکرار کردیم که نباید منافع ملی خود را به تاراج بگذاریم. تا زمانی که عده ای در جهت به تاراج گذاشتن منافع ملی حرکت می کنند، ما هم ساخت فروشنده را ادامه می دهیم.

حاج کرمی گفت: قصدمان از ساخت فروشنده این بود که بگوییم منافع ملی برای اشخاص بخصوصی نیست که به تاراجش بگذارند بلکه منافع یک ملت است که باید از آن محافظت شود.

** ساخت مستند در اصلاح امور تأثیرگذار است

تهیه کننده «فروشنده2» در ادامه درباره تأثیر مستند در اصلاح امور، تصریح کرد: بدون شک ساخت یک مستند در اصلاح امور اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است. با توجه به بازخوردهایی که از مستند های «فروشنده» داشتیم با اطمینان می توانم بگویم که قطعا این آگاهی ها می تواند از بوجود آمدن یک جریان اشتباه جلوگیری کند.

وی افزود: در مستند «فروشنده2» نشان دادیم که وقتی مردم به اهمیت یک موضوع واقف شوند، مسئولان نسبت به آن موضوع تغییر موضع می دهند.

تهیه کننده «فروشنده2» با اشاره به اینکه رسانه ها نقش مهمی در آگاهی جامعه دارند، یادآور شد: مستند ها علاوه بر آگاهی بخشی که مهم ترین وظیفه اش است، مردم را نسبت به آینده کشور حساس می کند.

حاج کرمی با اشاره به اینکه باید از نگاه های سیاسی دست برداریم، خاطر نشان کرد: اگر از نگاه های جناحی دست برداریم و منافع ملی را اولویت قرار دهیم، جریان های تأثیرگذار در جامعه رشد می کند. سعی ما در مستند فروشنده این است که خارج از نگاه سیاسی به برجام نگاه کنیم و با در نظرگرفتن منافع ملی یک جریان فکری را نقد کنیم.

503

کد خبر: 949015

وب گردی

وب گردی