تجاری سازی خودروی کارتینگ با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی

2 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با تاکید بر حمایت از محصولات ایرانی موفق به ساخت خودرو کارتینگ فوق پیشرفته شدند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، صبح روز گذشته خودرو کارتینگ فوق پیشرفته که حاصل تلاش و نوآوری دو نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود در سالن اجتماعات این دانشگاه رونمایی شد. این خودرو توسط 2 مخترع جوان محمد آقازاده دانشجوی رشته مهندسی برق-قدرت و مهدی جباری دانشجوی رشته مهندسی مکانیک ساخته شد که در مقایسه با نمونه های خارجی قابلیت بیشتر و هزینه کمتری دارد.

محمد آقازاده در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره طرح اولیه این خودرو گفت: از آنجایی که ما در ابتدا به خوردو سازی علاقه داشتیم و به گونه ای با رشته تحصیلی ما در ارتباط است، تصمیم به ساخت چنین خودرویی گرفتیم. با توجه به اینکه خودروها در جهان از کارتینگ آغاز شده اند، حتی راننده هایی مانند شوماخر نیز از کارتینگ رانندگی را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد:حدود یک سال گذشته طراحی و ساخت این خودرو را آغاز کردیم تا به امروز توانستیم آن را به نتیجه برسانیم. در آینده نیز برنامه های متعددی برای طرحمان در نظر گرفته ایم.

این مخترع جوان با اشاره به هزینه های این طرح افزود: نوآوری های خاصی برای این اختراع لحاظ شده است، به عنوان مثال ما از 4 سیستم در این طرح استفاده کرده ایم که در کل جهان مشابه این طرح وجود ندارد. این طرح برایمان حدود 15 میلیون تومان تمام شد،در صورتی که اقداماتی در راستای تجاری سازی طرحمان انجام دهیم ممکن است هزینه ها کمی افزایش داشته باشد، اما در صورتی که بخواهیم این طرح را به صورت تفریحی تولید کنیم، هزینه ها کمتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح تاکید بسیاری بر حمایت از کالای ایرانی و استفاده از محصولات کشورمان داشتیم، به طوری که 80 درصد مواد مورد استفاده ما ایرانی بود و 20 درصد باقی مانده ای که از محصولات خارجی استفاده کردیم مشابه ایرانی اش وجود نداشت.

آقا زاده با اشاره به حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گام ابتدایی خود از محصول ما رونمایی کرد، یعنی رونمایی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردیبل که خودمان در آن جا درس می خواندیم انجام شد.همچنین برنامه ریزی های لازم در راستای حمایت محصول ما با شرکت های دانش بنیان نیز صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ماتوانایی این را داریم که محصولمان را تجاری سازی کنیم در صورتی که کارگاهی در اختیارمان بگذارند و بودجه های لازم توسط سرمایه گذاران نیز فراهم شود.در زمینه اشتغال زایی نیز می توان برنامه هایی در نظر گرفت،ما به دانشجویانی از جنس خودمان احتیاج داریم تا بنوانند به ما کمک کنند.طبیعتا این امر در زمینه اشتغال زایی نیز مورد پسند واقع خواهد شد.

در ادامه مهدی جباری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به جزئیات طراحی خودرو کارتینگ فوق پیشرفته گفت: به طور کلی می توان گفت طرح ما بسیار پیشرفته است و شامل 4 قسمت می شود یک موتور است که با توربو شارژ می توان قدرت آن را تا حد زیادی افزایش داد، همچنین مجهز به سیستم گیربکس منومتیک است یعنی به وسیله اهرم هایی که در پشت فرمان خودرو تعبیه شده است می توان دنده را کم یا زیاد کرد.

وی ادامه داد: این خودرو مجهز به سیستم کی لس استارتر است که می توان به وسیله آن خودرو را با یک دکمه روشن کرد.آخرین قطعه مورد استفاده ما اسپویلر است، اسپویلر در واقع قطعاتی هستند که در پشت خودرو ها نصب می شوند.

جباری افزود: در صورتی که اسپانسر مناسبی پیداکنیم در نظر داریم محصولمان را تجاری سازی کنیم.

201

کد خبر: 949030

وب گردی

وب گردی