تصویر جاذبه های «ایران» در بوم نقاشی هیسپان تی وی

شهر تاریخی «بیشاپور» در کازرون، «اشکذر» یزد و مردم شناسی آن و اماکن تاریخی «قزوین»، مکان ها و سوژه هایی هستند که برای معرفی به مخاطبان اسپانیایی زبان برنامه «ایران» این شبکه انتخاب شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «ایران» این شبکه که به معرفی جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی فرهنگی ایرانی می پردازد، در زمان پخش، علاقه مندان و مخاطبان بسیاری را جذب گزارش های خود می کند.

«تندیس صابری پور» گزارشگر برنامه ایران هیسپان تی وی به «بیشاپور» از توابع شهرستان کازرون در استان فارس سفر کرده تا این شهر تاریخی و اماکن آن را برای مخطبان اسپانیایی زبان برنامه معرفی کند. بیشاپور یکی از شهرهای باستانی و از کهن‌ترین شهرهایی است که پیشینه ساخت آن درسنگ نوشتهای موجود است. این شهر تا قرن هفتم هجری آباد و مسکونی بوده و پس از آن ویران شده‌است. بیشاپور گنجینه‌ای از آثار ارزشمند ساسانی مانند معبد آناهیتا است. مسجد سنگی، تالار موزائیک و تالار تشریفات از دیگر اماکن تاریخی اند که صابری پور درباره آنها توضیح می دهد.

گزارش بعدی برنامه به مردم «اشکذر» در استان یزد اشاه دارد. «شیما کاظمی» گزارشگر برنامه سری به موزه مردم شناسی اشکذر زده؛ این موزه در حمام قدیمی واقع در محله باغستان اشکذر قرار دارد و دارای دو حمام کوچک و بزرگ است. آنچه در مورد این موزه حائزاهمیت است، این که بیشتر اشیاء این موزه به همت خود مردم اشکذر جمع آوری شده است.

در پایان برنامه این هفته «ایران» و در گزارش سوم، «علی چیت سازیان» بینندگان را راهی قزوین می کند تا اماکن تاریخی این شهر را معرفی کند. عمارت چهل ستون قزوین معروف به عمارت کلاه فرهنگی، مسجد جامع عتیق، آب انبار مسجد جامع کبیر، کاروانسرای قربان علی غازان، مسجد و مدرسه صالحیه و پنجه علی و پل لوشان از اماکن مهمی است که در این برنامه به آنها اشاره می شود.

برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته دوشنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و سه شنبه ساعت 4:30 و چهارشنبه ساعت 10:30 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

503

کد خبر: 949036

وب گردی

وب گردی