دست های پشت پرده پایان نامه فروشی در واحد نجف آباد ناکام می مانند

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد از ساخت یک نرم افزار اصالت سنج پایان نامه در واحد نجف آباد خبرداد وگفت: بااستفاده از این نرم افراز تخلف در پایان نامه نویسی به طور قطع احراز می شود.

دکتر مهران مجلسی رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره معضل پایان نامه فروشی در دانشگاه ها و واحد نجف آباد گفت: پایان نامه فروشی یکی از بزرگترین مشکلات آموزش عالی در کل کشور است که نیازمند قوانین محکم برای جلوگیری از ادامه این روند در دانشگاه ها میباشداما متاستفانه در تهران ،خیابان انقلاب معضل پایان نامه فروشی بسیار علنی در حال انجام است که باید قوه قضاییه و نیروی انتظامی وارد عمل شده و برخورد جدی با این مسئله داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد در ادامه افزود:در واحد نجف آباد تاکنون موردی مبنی بر خرید پایان نامه یا تقلب در این امر گزارش نشده است اما به هرحال اساتید راهنما و مشاورین باید دقت های لازم را در انتخاب موضوع پایان نامه و نحوه دفاع دانشجویان بعمل آورده و تسلط دانشجو بر محتوای پایان نامه را در جلسه دفاع مورد ارزیابی قرار دهند.

مجلسی یاد آورشد:در حال حاضر یک نرم افزار اصالت سنج برای اولین بار در دانشگاه آزاد واحد نجف آباد به همت دانشجویان و اساتید نخبه این واحد دانشگاهی نوشته و را اندازی شده است و قرار است به صورت کشوری بعد از تایید سازمان مرکزی به بسیاری از واحدهای دانشگاهی هم ارائه شود.

وی تصریح کرد: نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که حتی کپی برداری ها کاملا محرزمی شود واگر با چنین موردی برخورد کنیم به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم و با دانشجوی متخلف برخورد شدیدی می شود و اگر هم دست هایی پشت پرده باشد پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد و اجازه حضور در جلسه دفاع را به دانشجو خاطی نمی دهیم.

خبرنگار:ندا فراهانی

کد خبر: 949150

وب گردی

وب گردی