لزوم  تعامل سازنده  مرکز حراست  با تمامی بخشهای دانشگاه

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مرکز حراست باید تعامل سازنده و مناسبی با تمامی بخشها و قسمت های دانشگاه به ویژه معاونت فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز ،به نقل از روابط عمومی واحد ارومیه، شمس در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به اهمیت پیشرفت علمی در سایه اسلام، گفت: دستیابی به این مهم ضمن توجه به مسائل اجتماعی، فرهنگی، تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد و دانشگاه ها نقش اساسی در رسیدن اسلام به قله های تمدن دارند.

وی همچنین به اهمیت مسائل فرهنگی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: اعتماد به نقش فرهنگی دانشگاه، شکوفایی اندیشه‎های فرهنگی را به همراه دارد.

شمس با تاکید بر اهمیت دانشگاه در ارتقاء فرهنگ عمومی، گفت: گستردگی مخاطب، توانایی‎های پژوهشی و الگوسازی در دانشگاه‎ها می‎توانند در فرهنگ عمومی تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه شهدا باید به عنوان الگوهای جوانان نسل کنونی معرفی شوند، گفت: امروزه شهدا می توانند در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی برای جامعه ما نقش الگو را ایفا کنند.

شمس افزود: فردی که شهید می شود، فرهنگ غنی ایثار و فداکاری را در جامعه پرورش می دهد که این فرهنگ برگرفته از همین مقوله شهید پروری است که از پدران و مادران شهدا نشأت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حراست جزئی از سیستم دانشگاه است، خاطرنشان کرد: ضروری است این بخش تعامل سازنده و مناسبی با تمامی قسمت های دانشگاه به ویژه معاونت فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها داشته باشد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بروز مشکلات در دانشگاه ها افزود: مشورت با اساتید خبره، برنامه ریزی در راستای برنامه های فرهنگی و آموزشی، گسترش پایه های اخلاقی دانشجویان و حفظ وحدت از مهم ترین راه های دست یابی به این هدف است.

204

کد خبر: 949168

وب گردی

وب گردی