شناسایی خانواده‌ای که ۳۰ هزار خودرو وارد کرده و مالیات ندادند

یک مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی از شناسایی خانواده ای خبر داد که بدون پرداخت مالیات ۳۰ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد کرده اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامرضا قبله ای در حاشیه بازدید خبرنگاران از سامانه های طرح جامع مالیاتی از مزایای سامانه های الکترونیکی اطلاعات مودیان مالیاتی خبر داد و گفت: به کمک سامانه های طرح جامع مالیاتی، آن دسته از افرادی که فرارهای مالیاتی داشته اند را شناسایی و مالیات آنها را دریافت کرده ایم.

او افزود: بر این اساس، یک خانواده سال گذشته شناسایی شدند که ۳۰ هزار خودرو وارد کرده و یک ریال هم مالیات نداده بودند. به کمک این سامانه آنها شناسایی شده و علاوه بر اخذ مالیات به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین ۷۷ نفر شناسایی شده اند که معادل ۹۹۰ میلیارد تومان از آنها مالیات اخذ شده است ضمن آنکه در تراکنش های مالیاتی، وزارت اطلاعات و دستگاه های مسئول در حوزه پولشویی اطلاعاتی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده اند که پس از بررسی مالیات آنها را دریافت کرده ایم.

قبله ای خاطرنشان کرد: کل هزینه های اجرای طرح مالیاتی طی ۱۵ سال گذشته از محل فرارهای مالیاتی شناسایی شده طی یک سال گذشته، پوشش داده شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود، مخالفان طرح جامع مالیاتی را دو گروه دانست و گفت: دسته اول از مزایای این طرح غافل هستند و دسته دوم با قصد و غرض از آن جلوگیری می کنند؛ چرا که دانه درشت بوده و مخالف شفاف شدن اطلاعات مالیاتی هستند. این در شرایطی است که همه باید از لایه های پنهان مالیاتی خارج شوند.

منبع: مهر

401

کد خبر: 949174

وب گردی

وب گردی