اجرای طرح راستی‌آزمایی صنایع تا پایان تیر ماه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح راستی‌آزمایی صنایع برای برنامه‌ریزی و داشتن سند توسعه صنعت در کشور تا پایان تیر امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ صادق نجفی - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران - در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی کاشان، اظهار کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و نواحی روستایی در سال جاری پرداخت می‌شود که این تسهیلات با کارمزد چهار و شش درصد با سرمایه در گردش ۱۰ درصد قابل پرداخت خواهد بود.

او افزود: ۱۳ هزار میلیارد ریال نیز در تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری برای صادرات واحدهای تولیدی صادرات محور در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ۹۲ درصد از واحدهای تولیدی کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند که واگذاری زمین و امکانات برای کارآفرینان و به خصوص شرکت‌های دانش بنیان بخشی از تسهیلات است و پنج درصد از آنان تسهیلاتی ۶۰ ماهه با مشوق های خاص دریافت کنند.

او با اشاره به واگذاری اختیارها به مدیران استانی گفت: پس از این تفویض اختیار بیش از ۴۰ درصد مشکلات شهرک ها و ناحیه های صنعتی برطرف شده و طرح راستی آزمایی صنایع نیز برای برنامه ریزی و داشتن سند توسعه صنعت در کشور تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ انجام خواهد شد.

نجفی افزود: طرح راستی آزمایی در راستای شمارش واحدهای صنعتی فعال و واحدهایی که با مشکل مواجه هستند، اجرا می شود تا برای برطرف کردن مشکلات شان برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.

صنایع کمتر از ۴ درصد آب مصرف می‌کنند

او با اشاره به میزان مصرف آب در صنایع گفت: واحدهای صنعتی ۳.۷ درصد از مجموع آب مصرفی کشور را مصرف می کنند، در حالی که از مجموع ۱۱۰ میلیارد مترمکعب مصرف آب در کشور حدود ۱۰۰ میلیارد مترمکعب در کشاورزی مصرف می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: ۹۰۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه در شهرک های صنعتی استان اصفهان مستقر هستند که ۶۰۰۰ واحد آن فعال است که با برخورداری از ۷۶ درصد واحدهای صنعتی فعال، از میانگین کشور بالاتر است و با هدف صادرات محور شدن صنایع، ۱۰ درصد از واحدهای صنعتی کوچک استان اصفهان برنامه ریزی خواهد شد.

نجفی تاکید کرد: ۱۱ واحد صنعتی آب بر در استان اصفهان وجود دارد، که بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می کنند و برای برطرف کردن این مشکل در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدتی طراحی شده است.

او گفت: برنامه‌ریزی برای بهره گیری از تصفیه خانه شهرها، انتقال آب از دریا و تغییر فناوری برای کاهش میزان آب مصرفی در صنایع از جمله اقدام هایی است که برای برطرف کردن مشکل کمبود آب صنایع انجام خواهد شد.

گفتنی است، کاشان دارای دو شهرک و چهار ناحیه صنعتی است که ۵۰۰ واحد با اشتغال بیش از ۱۵ هزار نفر در شهرک های صنعتی آن فعالیت می کنند که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به کاشان از شهرک صنعتی راوند و چند واحد تولیدی صنعتی در کاشان بازدید کرد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 949180

وب گردی

وب گردی