دستگاه‌های نظارتی با پایان‌نامه فروشی مقابله کنند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گریز از پایان نامه نویسی را معضل فراگیردر کل سیستم آموزش عالی کشور دانست که منجر به پرورش نسلی بی سواد و گسترش مدرک گرایی در جامعه خواهد شد.

دکتر مهدی فتح الله رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره پایان نامه فروشی در سطح آموزش عالی گفت: معضل گریز از پایان نامه نویسی در کل سیستم آموزش عالی کشور شکل گرفته است و متاسفانه گروهی از دانشجویان که دوست دارند از راه میانبر مراحل رشد و ترقی را طی کنند اقدام به خرید پایان نامه می کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس افزود: خوشبختانه تا به امروز در واحد شهر قدس موردی مبنی بر تخلف و خرید پایان نامه نداشتیم و اگر این اتفاق بیفتد تقلب محسوب می شود و در صورت اثبات تخلف قطعا با دانشجویان متخلف برخورد خواهد شد.

فتح الله در ادامه خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از جریان پایان نامه فروشی که در فضای جامعه شکل گرفته و در خیابان انقلاب و گوشه و کنار دانشگاه تهران دیده می شود باید قوانین محکمی وجود داشته باشد که این معضل را مدیریت کند و حداقل دستگاه نظارتی، مواردی که علنی است را توبیخ و برخورد قانونی داشته باشد.

وی متذکر شد: اگر از زمان ارائه موضوع تا تحویل یک پایان نامه تیم راهنمایی کننده پروژه اعم از استاد راهنما، استاد مشاور و داوران که پروژه را هدایت می کنند کنترل و نظارت لازم را به جهت محتوایی در پایان نامه ها داشته باشند در نهایت دانشجویان هم امکان سو استفاده برایشان فراهم نمی شود که به سراغ مراکز غیر مجاز برای تهیه پایان نامه بروند و بدون توجه به محتوا پایان نامه را به استاد راهنما تحویل دهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس درباره راهکار مبارزه با معضل پایان نامه فروشی تصریح کرد: مبارزه با پایان نامه فروشی نیازمند توسعه فضای کنترل و نظارت در دانشگاه آزاد اسلامی است و در جامعه هم باید این فضا ایجاد شود که تنها صرف گرفتن یک مدرک تحصیلی ملاک و معیار نباشد، در غیر اینصورت منجر به پرورش نسلی بی سواد و حضور افراد نالایق در پست های مهم مملکتی می شود که می تواند مشکلات زیادی را برای جامعه به بار بیاورد.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 949187

وب گردی

وب گردی