تازه ترین تیزر «قلب سیمرغ» رونمایی شد

تازه ترین تیزر انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» ساخته زنده یاد وحید نصیریان در آستانه روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فیلم «قلب سیمرغ»، در آستانه روز پاسداشت زبان فارسی و به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در تاریخ 25 اردیبهشت ماه، تازه ترین تیزر انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» ساخته زنده یاد وحید نصیریان که این روزها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است، رونمایی شد.

به گفته مهدی ابوهاشم از فیلمنامه نویسان «قلب سیمرغ»، این فیلم روایت داستانی با سابقه تاریخی و افسانه ای از اسطوره ها و آمیزه ای از داستان های کهن ایرانی و شاهنامه فردوسی است.

در این فیلم انیمیشن که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است، بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد در نقش «رخش»، رضا کیانیان در نقش «شیردال»، الهام پاوه نژاد در دو نقش «آفرین» و «هما»، پرویز پورحسینی در نقش «سپنتا»، امین قاضی در نقش «رها»، علیرضا طاهری در نقش «رستم»، آرزو آذری در نقش «مینو» و وحید نصیریان در نقش «دم شیرال» صداپیشه نقش هایی هستند که نصیریان در «قلب سیمرغ» خلق کرده است.

مهدی ابوهاشم و وحید نصیریان نویسندگان، پیام آزادی آهنگساز، محمود موسوی نژاد طراح صدا و صداگذاری، نیما دهخوارقانی، مشهود ولیان، بابک تهرانی و محمود میروهابی انیماتورها، امیر سلامتی مدیرنورپردازی و رندرینگ، امیر سحر خیز و محمد رستمی جلوه های ویژه، وحید نصیریان تدوین، وحید نصیریان طراح کاراکترها و مهدی نادری بازنویسی دیالوگ ها و پریسا ساسانی مدیر راوابط عمومی از عوامل انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» هستند.

در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» چنین آمده است: در آینده­ای دور، میان انسان­های کره زمین جنگی همه­گیر در حال انجام است. در این میان، «سپنتا»، سعی دارد «مینو»، زن پا به ماهش را از این مهلکه بیرون برده و به غاری برساند که توسط نیروی «سیمرغ» از آن محافظت می­شود.آنها نام فرزمد خود را «رها» می گذارند درگیر و دار این جنگ، «اژدهاک» که در کوه دماوند به بند کشیده شده بود، آزاد می شود. رها پس از سال ها به جنگ اژدهاک می رود و با وجود کوچکیش بر اژدها پیروز گشته و ناجی سرزمینش می شود.

تازه ترین تیزر انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» توسط محراب مشهدبان در گروه سینمایی «هنر و تجربه» تولید شده است.

503

کد خبر: 949194

وب گردی

وب گردی