رییس دانشگاه آزاد کرمان: معضل پایان نامه فروشی در تهران شدیدتر از شهرستان ها است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان معضل پایان نامه فروشی را در تهران بیشتر از شهرستان ها دانست و گفت :در شهرستان ها این وضعیت اصلا مثل تهران نیست و این معضل تنها مرتبط به دانشگاه آزاد نمی باشد، در کل آموزش عالی چنین معضلی وجود دارد.

دکتر حمد الله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره معضل پایان نامه فروشی و بروز این مشکل در واحد کرمان گفت:در حال حاضر هیچ سند و مدرکی دال برپایان نامه فروشی در واحد کرمان وجود ندارد جز این تبلیغات بیرونی که شنیده می شود و تاکنون در واحد کرمان موردی بر پایان نامه فروشی گزارش نشده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: پایان نامه هایی که مقبول نباشد و چهارچوب مشخصی نداشته باشد به لحاظ محتوایی و روش شناسی، اجازه دفاع داده نمی شود و اگر دانشجویی در پایان نامه نویسی تخلف کند واحد نظارت و ارزیابی در دانشگاه داریم که قطعا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

حمد الله منظری توکلی درباره معضل پایان نامه فروشی در ادامه تصریح کرد:متاستفانه این معضل در تهران بیشتر از شهرستان ها به چشم می خورد ،در شهرستان ها این وضعیت اصلا مثل تهران نیست و این معضل تنها مرتبط به دانشگاه آزاد نمی باشد، در کل آموزش عالی چنین معضلی وجود دارد که در خیابان انقلاب پایان نامه فروشی به طور علنی وجود دارد و با پرداخت پول پایان نامه می خرند و باید نظارت بیشتر شود و پایان نامه ها کاربردی تر شده و از نتایجش استفاده بیشتری شود.

وی یاد آور شد:بایدبه پایان نامه هایی که کاربردی هستند و مشکل بین المللی و ملی را حل می کنند بها داده شود یا در بعضی از رشته ها اگر پایان نامه کارایی ندارد تبدیل به واحد درسی شود .

خبرنگار:ندا فراهانی

کد خبر: 949207

وب گردی

وب گردی