بخشی از درآمد اپراتورها در توسعه زیرساخت های ارتباطی  صرف می شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در پایان سال ۹۵ بیش از ۸ درصد هزینه ی اپراتورها در بخش زیرساخت ارتباطی صرف شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مراسم افتتاح پروژه های شرکت ارتباطات زیرساخت ظهر امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی برگزار شد.

مهندس صادق عباسی شاهکوه مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در ابتدای این نشست گفت: نگاه متداولی که به شرکت زیر ساخت بوده این است که شرکتی حاکمیتی بوده و محدودیت هایی برای اپراتورها فراهم می کند اما این شرکت، برای اشتراک زیرساخت های مورد نیاز همه، سرمایه گذاری اپراتورها را کاهش می دهد و آن ها را بهتر پیش می راند البته نقش حاکمیتی را نیز ایفا می کند.
وی افزود: در همین راستا در حکم انتصاب من 10 بند قید شده بود که برگرفته از تمامی برنامه های بالادستی بود.ما اگر بتوانیم به این بندها پایبند باشیم به توسعه اهداف شرکت ارتباطات زیر ساخت خواهیم رسید.
مدیر عامل شرکت ارتبات زیر ساخت گفت: بخشی از هزینه های اپراتورها در پایان 95، 8 درصد صرف زیر ساخت شد و قرار است درآمد اپراتورها سالانه 19.4 رشد داشته باشد تا بازار 2.5 برابر شود همچنین رشد درامد زیر ساخت حدود 7درصد دیده شد به این ترتیب در آخر برنامه ششم فقط 5درصد هزینه اپراتورها صرف زیر ساخت می شد.

عباسی شاهکوه افزود: پروژه IP شامل افزایش حدود سه برابری ظرفیت ای پی و پروژه نور2 از جمله پروژه هایی هستند که در سال 97 به بهربرداری خواهد رسید. همچنین در سال جدید دو پروژه جدید را آغاز خواهیم کرد که شامل پروژه بهسازی شبکه سوئیچ و پروژه oss/bss هستند و بخشی از پروژه های ما که در حال انجام کارهای ابتدایی آن هستیم شامل ارائه سرویس فیبر تاریک، آزادسازی voice بین الملل، توسعه سرویس هم مکانی و امکان کراس کانکشن است.

وی تاکیدکرد: قرارداد پروژه توسعه شبکه بین الملل (IGW) در تاریخ 8 خرداد سال 96 بود و تاریخ پایان آن 8 مرداد سال 97 در نظر گرفته شد که مبلغ این قرار داد حدود 55 میلیارد تومان است.

201

کد خبر: 949223

وب گردی

وب گردی