حضور 35000 دانش آموز در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

مدارس شهر تهران به مناسبت سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 700 اردوی فرهنگی برگزار کردند .

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران گفت: سی و یکمین دوره نمایشگاه های بین المللی کتاب تهران که از 12 تا 22 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه های مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد با حضور 700 اردوی فرهنگی با موضوع آشنایی با کتاب و خرید کتاب از نمایشگاه همراه بود .

براساس این گزارش معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران از حضور نزدیک به 35000 دانش آموز از دوره های مختلف تحصیلی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: در اردوهای برنامه ریزی شده امسال که با استقبال گسترده مدارس همراه بود دانش آموزان در قالب گروه های 40 نفره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید نمودند که موجب ترویج فرهنگ کتابخوانی و انس و الفت بیشتر دانش آموزان با فضای فرهنگی و آمیخته از شور و دانش نمایشگاه کتاب گردید .

کریمی افزود: در نمایشگاه کتاب 1397 با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدارسی که اردوهای فرهنگی و ترویجی کتابخوانی در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار نمودند هدایایی نیز اهدا گردید. توزیع بسته کتاب ده میلیون ریالی از کتب انتخاب شده از بخش کودک و نوجوان از جمله این هدایا بود .

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران با اعلام این که انتخاب کتاب در مرحله اول بر عهده مربیان و برخی از دانش آموزان کتابخوان از مدارس بود گفت: پس از اعلام کتب انتخاب شده توسط مدارس مسئولین موسسه منادی تربیت وابسته به معاونت پرورشی و فرهنگی فهرست های انتخابی را تجمیع و پس از ارسال به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتب مورد نظر را تهیه و توزیع می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران اظهار امیدواری کرد با توجه به حضور و استقبال خوب دانش آموزان و مدارس از نمایشگاه بین المللی کتاب در دوره های بعدی این نمایشگاه ها شاهد افزایش تعداد اردوهای کتابخوانی از سوی مدارس باشیم.
706

کد خبر: 949240

وب گردی

وب گردی