اجرایی خط راه آهن برقی قم-اراک تا پایان سال

استاندار مرکزی به تصویب اجرای راه آهن برقی دوخطه قم-اراک اشاره کرد و گفت: بواسطه این راه آهن شهروندان اراک، اصفهان، تهران و مشهد به سرعت تردد خواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز؛ سید علی آقازاده در آیین امضای قرارداد تولید ٥٠ دستگاه لوکوموتیو بین شرکت های واگن پارس و دالیان چین با شرکت البرز نیرو که با حضور وزیر راه انجام شد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح طی چهار ماه به تصویب رسید و امسال در پیوست بودجه ٩٧ نیز ابلاغ شده است و امید است تا پایان سال با انتخاب پیمانکار روند اجرایی آن آغاز شود.

وی با اشاره به امضای قرارداد تولید ٥٠ دستگاه لوکوموتیو عنوان کرد: شرکت دالیان چین سابقه سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی را دارد و به قوانین، شیوه کار و ضوابط کشور آشناست، بر این اساس مشارکت کننده خوبی برای این پروژه انتخاب شده است .

وی با تاکید براینکه مجموعه استان همه تلاش خود را برای انجام و تحقق قرارداد به کار خواهد گرفت، افزود: امید است تامین منابع مالی در آینده نزدیک انجام شود و تولید ٥٠ دستگاه واگن دیزلی و باربری شروعی برای استفاده بیشتر از توان واگن پارس باشد.امروز افق های روشنی را برای واگن پارس پیش رو داریم و از وزیر راه می خواهیم که توجه بیشتر و ویژه تری به کارخانه های استان داشته باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این قرارداد در زمانی در حال تحقق است که کشور مجددا با زمزمه های تحریم ها مواجه شده است و این امر نویدی در این راستاست که شعارها رنگی برای کشور ندارد و در آینده با افزایش قراردادها و راه اندازی فناوری جدید می توانیم در بخش های مختلف از جمله صنعت حمل و نقل ریلی قدم های بزرگی در تولید کالای ایرانی و توجه به فناوری و استعداد ایرانی شاهد باشیم .

900

کد خبر: 949257

وب گردی

وب گردی