هزینه 20 میلیارد تومانی شرکت حفاری برای مهار رگ‌سفید/حضور در بازارهای منطقه  با بهره گیری از دانش روز حفاری

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، از ابلاغ شیوه نامه وزیر نفت به شرکت‌های حفاری و شرکت‌هایی که صاحب مخزن هستند خبر داد و گفت: برای کنترل رگ‌سفید بالای 20 میلیارد تومان هزینه کردیم.

محمدرضا تاکایدی قائم مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر 73 دستگاه حفاری فعال داریم اظهار کرد: از این تعداد حدود 68 دستگاه در حال کار است.

تاکایدی تصریح کرد: تقریبا 46 دستگاه حفاری قبل از انقلاب از آمریکا و 30 دستگاه از چین خریدرای شده است.

تاکایدی با اشاره به نقش اثرگذار ملی حفاری در توسعه صنعت نفت کشور، گفت: این شرکت در راهبرد جدید خود ضمن اهتمام ویژه به پاسخگوی به نیازهای داخلی، ورود به بازارهای منطقه و مشارکت با شرکت های خارجی را مدنظر داده است.

قائم مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: همسو با برنامه های همکاری و مشارکت با شرکت های نفتی و همکاری با کشورهای منطقه از جمله عراق در بخش های عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و تخصصی، صدور دانش فنی نیز در برنامه است.

تاکایدی با اشاره به اجرای چندین پروژه کلید در دست (EPD) از سوی شرکت ملی حفاری ایران در بخش های خشکی و دریایی کشور از جمله فازهای 17 و 18 پارس جنوبی و 40 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون نیز اجرای پروژه حفاری 20 حلقه چاه که از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان مجری طرح توسعه میدان آزادگان به این شرکت واگذار در دست اجراست.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری در این ارتباط همچنین به در دست اجرا بودن پروژه های بخش خشکی میدان گازی کیش، میدان آذر، آزادگان، فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی و میدان دارخوین با شرکت اروندان اشاره کرد و افزود:میدان دارخوین با شرکت نفت اروندان در دست اجراست و با توجه به زمانبندی صورت گرفته قرار است تا آذرماه به اتمام برسد.

هزینه 20 میلیارد تومانی شرکت حفاری برای مهار رگ‌سفید

او در خصوص حادثه رگ سفید اظهار کرد: زمانی که حادثه رگ سفید رخ داد؛ کلیه مقررات و قوانین و استانداردهایی که نیاز بود، در این حادثه رعایت شد اما با توجه به نوع چاه و شرایط این میدان که در فیلدهای گازی طراحی شده بود تفاوت داشت.

تاکایدی با بیان اینکه زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد امکان دارد که یکسری کارهای غیر ایمن یا اقدامات به موقع انجام نشود، اظهار کرد: در مجموع نه تنها در رگ سفید بلکه ما 73 دکل داریم که تمام موراد ایمنی مربوط به چاه نفت و گاز در سیستم ها رعایت‌ می‌شود و آنچنان ضعفی نبود.

او تاکید برای اینکه یکسری اقدامات و دستورالمعل ها را اجرایی تر کنیم در همین راستا شیوه نامه ای را وزیر نفت به شرکت‌های حفاری و شرکتهایی که صاحب مخزن هستند؛ ابلاغ کردند تا براساس آن بحث آموزش ایمنی به صورت خاص و جدی تر پیگیری کنند.

قائم مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: برای کنترل چاه بالای 20 میلیارد تومان هزینه کردیم بجز نفت و گازی که در این حریق سوخت.

402

کد خبر: 949264

وب گردی

وب گردی