مراسم تکریم و معارفه مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در سالن جلسات شهدای مدافع حرم واحد اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز: شمس رییس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم که با حضور نماینده اداره کل اطلاعات استان ، روسای واحدهای دانشگاهی و همچنین مسئولان حراست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه مبداء تحول و تغییر است گفت: دانشگاه زمانی مبدا تحول خواهد بود که نسلی متخصص ، انقلابی و متعهد را تربیت کند. وی حراست را جزیی موثر و فرابخش خواند و افزود: حضور دفاتر حراست درکنار روسای واحدهای دانشگاهی،یک اطمینان بخشی برای ارتقای سلامت اداری ، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است .

شمس تعیین آسیب ها، تهدیدات و فرصتها را یکی از مهمترین وظایف مسئولان حراست دانشگاه ها دانست و تاکید کرد : مسئولان حراست با همدلی و همگرایی برای رفع مشکلات و معضلات دانشگاه تلاش کنند.

رییس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی حاصل خون گرانبهای شهیدانی است که در دفاع و پیاده کردن آموزه های دینی و اسلامی، از جان خود گذشتند گفت: امروز این انقلاب یک امانت گرانبها وارزشمند در دستان ماست که حراست و پاسداری از آن در تمام زمینه های امنیتی، فرهنگی، روانی و اقتصادی بر عهده همه اقشار کشور است.

شمس با اشاره به اینکه خوزستان دیار شهیدان است گفت : شهید و شهادت اوج تعالی و رشد انسان است که هر فردی آرزوی رسیدن به آن را دارد.

وی با تاکید به اینکه دانشگاه نیازمند حرکت و جهش به سوی دانشگاه های نسل سوم است گفت: دانشگاه ها با توجه به استعداد و پتانسیل های خود می توانند در اقتصاد و فرهنگ کشور نقش مهمی را ایفا نماید . رییس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی نقش مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: سما یک فرصت و موقعیت مناسب برای دانشگاه است زیراکه آموزش و پرورش نیازمند کمک در همه زمینه های علمی و تربیتی است .

حجه الاسلام دکتر فرج اله براتی دبیر هیات امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست به اهمیت حراست و امنیت در آیات قرآنی و روایات مختلف اشاره کرد و گفت : در سایه امنیت شاهد رشد و تعالی انسان به سوی کمال خواهیم بود. وی افزود: یکی از ویژگیهای خاصی که بهشت رامتمایز می کند، امنیت و آرامش آن است. براتی همدلی، هم افزایی و محبت را از ابزار های مهم ایجاد امنیت و آرامش در مجموعه دانشگاهی خواند و گفت: یک پژوهشگر زمانی می تواند کار خود را به خوبی انجام دهد که یک فضای امن و سرشار ازآرامش برای آن فراهم شده باشد. وی تاکید کرد: زمانی می توان در تولید علم و حمایت از کالاهای ایرانی گام درست را برداریم که مدیران اطمینان خاطر روانی و جسمی را داشته باشند که این وظیفه بر عهده مسئولان حراست های دانشگاه است . براتی در ادامه این نشست به ارائه گزارشی از وضیت آموزشی، علمی و فرهنگی واحدهای دانشگاهی استان خوزستان پرداخت.

حجه الاسلام عبدالباری جوانمردز اده رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در سخنانی هدف از تاسیس و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را تربیت نسل تراز اول انقلاب اسلامی خواند و گفت: بنا بر گفته دکتر ولایتی ریاست هیات موسس دانشگاه ، دانشگاه آزاد اسلامی باید انتخاب اول دانشجویان و خانواده های آنان باشد که نیاز است برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت گیرد.

در ادامه این نشست جعفر حسین پور مدیرکل سابق حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز به ارائه ارائه گزارشی از فعالیتهای خود پرداخت، سپس سید موسی موسوی مدیر جدید این مرکز نیز برنامه های آینده خود را اعلام کرد.

در پایان این نشست، با اهدای لوح سپاس و یک جلد قرآن کریم از زحمات و خدمات 30 ماهه جعفر حسین پور به عنوان مدیرکل سابق حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز تقدیر و سید موسی موسی به عنوان مدیرکل جدید این مرکز معرفی شد .

پیش از این نشست، رییس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی به همراه روسای واحدهای دانشگاهی استان خوزستان با حضور بر مزار دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و اهدای تاج گل، یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

کد خبر: 949310

وب گردی

وب گردی