عضویت 4 حزب اصلاح طلب به جبهه هماهنگی اصلاحات قطعی شد

قائم مقام حزب هبستگی ایران اسلامی، با اشاره به جزییات جلسه روز گذشته(یکشنبه) شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: چهار تشکل به عضویت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درآمدند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد سالاری قائم مقام حزب هبستگی ایران اسلامی، با اشاره به جزییات جلسه روز گذشته(یکشنبه) شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت: در جلسه روز یکشنبه، چهار تشکل به نام های انجمن پیشرو اصلاحات به دبیرکلی علی صوفی، حزب وحدت و همکاری ملی به دبیرکلی محمدرضا راه چمنی، مجمع زنان اصلاح طلب به دبیرکلی زهرا شجاعی و انجمن تولیدگرایان ایران به دبیرکلی علی ظفرزاده به عضویت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درآمدند.

وی ادامه داد: درخواست عضویت این احزاب مربوط به یک یا چند سال قبل بود که پس از طی فرایندهای قانونی و تطبیق با شاخص های شورای هماهنگی، در کمیته سیاسی بررسی شد و پیشنهاد کمیته سیاسی مبنی بر اضافه شدن این تشکل ها در جلسه روز یکشنبه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت مورد قبول اعضا قرار گرفت.

سالاری افزود: بنابر آیین نامه مصوب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، احزابی که به عضویت شورا پذیرفته می شوند ابتدا به مدت یکسال به عنوان عضوناظر محسوب می شوند و پس از گذراندن دوره نظارت، عضویت آنان مجددا مورد بررسی قرار گرفته و پس از رای گیری مجدد، در صورت موافقت دوسوم اعضاء به عنوان عضو دائم انتخاب می شوند.

سالاری تصریح کرد: البته در شورای هماهنگی، نظراتی مبنی بر اینکه دوره نظارت احزاب به کمتر یا بیشتر از یکسال تغییر یابد وجود دارد که در جلسات آتی این موضوع به بحث و بررسی گذاشته می شود.

گفتنی است؛ حزب همبستگی ایران اسلامی، ریاست دوره ای(یک دوره سه ماهه) شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را به عهده دارد.

305

کد خبر: 949335

وب گردی

وب گردی