اجرای  طرح احیای فرهنگ نهج البلاغه به طور پایلوت

شهردار منطقه 16 از اجرای طرح احیای فرهنگ نهج البلاغه به طور پایلوت در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز مهندس زبده در جلسه شورای قرآن و ترویج احیای فرهنگ نهج البلاغه با اشاره به وجود دو نوبت ولادت مولی الموحدین در سال 1397 هجری شمسی از اجرای طرح احیاء و ترویج فرهنگ نهج البلاغه با شعار" نهج البلاغه کتاب زندگی"و "هر خانواده-یک نهج البلاغه" در این منطقه خبر داد .

وی افزود: شهرداری منطقه 16 به عنوان منطقه پیشرو با تشکیل کانون نهج البلاغه در دارالقرآن مرکزی امام حسن مجتبی (ع )پیشگام طرح احیا فرهنگ علوی در شهر تهران خواهد بود .

مهندس زبده گفت: با استفاده از تجربیات اندیشمندان و علمای اسلام و موسسات فعال و حوزه ترویج و احیا فرهنگ نهج البلاغه مولا امیر المومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام احیا فرهنگ علوی و فرمایشات گهربار نورانی مولی الموحدین اعم از خطبه نامه ها ، حکمت ها، اندرز ها و کلمات قصار به صورت موضوعی تبیین و ترویج می شود.

شهردار منطقه 16 ادامه داد : با یک برنامه ریزی جامع و مدون فعالیت کانون نهج البلاغه در منطقه با برگزاری کلاسهای هفتگی محفل انس با نهج البلاغه در مساجد محوری، راه اندازی کانال ها و گروه های مجازی جهت ارتباط، اطلاع رسانی، آشنایی با معارف نهج البلاغه، پاسخ به سوالات، برگزاری مسابقات ماهانه، کتابخوانی نهج البلاغه ، مسابقه حفظ حکمت ها در راستای ترویج نهج البلاغه فعالیت می کند.

وی افزود: تشکیل مجمع فعالان نهج البلاغه ، برگزاری نمایشگاه نهج البلاغه در مساجد، مدارس، سرای محلات و مراکز فرهنگی، برگزاری کلاسهای نهج البلاغه شناسی در سرای محلات، جلسات آشنایی با نهج البلاغه ویژه کارکنان و خانواده ها، تالیف و انتشار کتب موضوعی نهج البلاغه در زندگی برگزاری دوره آموزشی مدیریت علوی ویژه مدیران چاپ و هدیه نهج البلاغه به مساجد فعال از جمله برنامه هایی است که مقدمات اجرای تبیین و ترویج نهج البلاغه را فراهم می کند.

زبده اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح به طور پایلوت با برنامه جامع و مدون کاری ماندگار در منطقه ، شهر تهران و کشور انجام شود.

700

کد خبر: 949356

وب گردی

وب گردی