مسئولان حراست با همدلی برای رفع مشکلات دانشگاه تلاش کنند

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انقلاب یک امانت گرانبها و ارزشمند در دستان ماست که حراست و پاسداری از آن برعهده همه اقشار کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد اهواز، مراسم تکریم و معارفه مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در واحد اهواز برگزار شد.

شمس رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه مبدأ تحول و تغییر است، گفت: دانشگاه زمانی مبدأ تحول خواهد بود که نسلی متخصص، انقلابی و متعهد را تربیت کند. حضور دفاتر حراست در کنار روسای واحدهای دانشگاهی برای ارتقای سلامت اداری، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اطمینان بخش است.

شمس، تشخیص آسیب ها، تهدیدات و فرصتها را از مهمترین وظایف مسئولان حراست دانشگاه ها دانست و تاکید کرد: مسئولان حراست با همدلی و همگرایی برای رفع مشکلات و معضلات دانشگاه تلاش کنند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل خون گرانبهای شهیدانی است که در دفاع و پیاده کردن آموزه های دینی و اسلامی از جان خود گذشتند، اظهار داشت: امروز این انقلاب یک امانت گرانبها و ارزشمند در دستان ماست که حراست و پاسداری از آن در تمام زمینه های امنیتی، فرهنگی، روانی و اقتصادی برعهده همه اقشار کشور است.

وی با تاکید به اینکه دانشگاه نیازمند حرکت و جهش به سوی دانشگاه های نسل سوم است، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها با توجه به استعداد و پتانسیل های خود می توانند در اقتصاد و فرهنگ کشور نقش مهمی را ایفا کنند.

شمس، نقش مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: سما یک فرصت و موقعیت مناسب برای دانشگاه است زیرا آموزش و پرورش نیازمند کمک در همه زمینه های علمی و تربیتی است.

حجت الاسلام دکتر فرج الله براتی دبیر هیات امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست به اهمیت حراست و امنیت در آیات قرآنی و روایات مختلف اشاره کرد و گفت: در سایه امنیت شاهد رشد و تعالی انسان به سوی کمال خواهیم بود.

براتی همدلی، هم افزایی و محبت را از ابزار های مهم ایجاد امنیت و آرامش در مجموعه دانشگاهی خواند و گفت: یک پژوهشگر زمانی می تواند کار خود را به خوبی انجام دهد که یک فضای امن و سرشار از آرامش برای آن فراهم شده باشد.

وی تاکید کرد: زمانی می توان در تولید علم و حمایت از کالاهای ایرانی گام درست برداریم که مدیران اطمینان خاطر روانی و جسمی داشته باشند که این وظیفه بر عهده مسئولان حراست های دانشگاه است.

حجت الاسلام عبدالباری جوانمردزاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در سخنانی هدف از تاسیس و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را تربیت نسل تراز اول انقلاب اسلامی خواند و گفت: بنا بر تأکیدات دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه باید انتخاب اول دانشجویان و خانواده های آنان باشد که برنامه ریزی لازم باید در این خصوص صورت گیرد.

در پایان این نشست، با اهدای لوح سپاس و یک جلد قرآن کریم از زحمات جعفر حسین پور مدیرکل سابق حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز تقدیر و سیدموسی موسوی به عنوان مدیرکل جدید این مرکز معرفی شد.

203

کد خبر: 949405

وب گردی

وب گردی