معاون وزیر آموزش و پرورش: نظارت در آزمون اعزام به خارج معلمان در سطح بالایی است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : مدارس ایرانی خارج از کشور برای دانش آموزان مقیم دایر شده است ، تا آن ها بتوانند با زبان  فارسی و طبق نظام آموزشی کشورایران تحصیل کنند.

دکتر رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به تحصیل در مدارس خارج از کشور گفت: تحصیل در مدارس خارج از کشور مربوط به همه مقاطع می شود و در بعضی از کشورها که جمعیت ایرانیان مقیم زیاد است مدارس پرجمعیت تری داریم و در کشورهایی که جمعیت کمتری زندگی می کنند، تعداد دانش آموزان کمتر است.

وی گفت: این مدارس برای دانش آموزانی که در خارج از کشور زندگی می کنند دایر شده است، تا آن ها بتوانند با زبان فارسی و طبق نظام آموزشی کشور تحصیل کنند.

معلمانی که به خارج اعزام می شوند برچه اساس و معیاری انتخاب می شوند؟



وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی براینکه معلمانی که در این مدارس تدریس می کنند برچه اساس و معیاری انتخاب می شوندگفت: معلمان براساس آزمون و مصاحبه برای تدریس در این مدارس انتخاب می شوند ، در واقع انتخاب معلمان براساس شرایط خاصی نیست ، البته دبیرانی که می توانند در این آزمون شرکت کنند باید رسمی آموزش و پرورش باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر زوج ها فرهنگی را برای تدریس به مدارس خارج کشور بفرستیم از لحاظ هزینه برای آموزش و پرورش باصرفه تر است.

حکیم زاده در ادامه گفت: در این آزمون براساس نظارت قوی هیچگونه تلقب یا اشتباهی رخ نمی دهد و همه معلمان می توانند شانس خود را امتحان کنند.

وی در پایان گفت: هیچ دانش آموزی از ایران برای درس خواندن، به مدارس خارج از کشور اعزام نمی شود بلکه این مدارس فقط برای دانش آموزانی که در خارج از کشور زندگی می کنند دایر شده است.


خبرنگار:حسین طالبی


706

کد خبر: 949406

وب گردی

وب گردی