نبویان: مذاکره بر سر مسائل موشکی خیانت به کشور است

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مذاکره بر سر مسائل موشکی باشد به معنی این است که ما قسمتی از موشک های خودمان راباید از بین ببریم در این شرایط دیگر لازم نیست که آمریکا به ما حمله کند بلکه عربستان سعودی به راحتی می تواند کشور را مورد تجاوز قرار دهد.

سید محمود نبویان نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و عضو اسبق کمیته نظارت بر برجام در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره ادامه دادن برجام بدون آمریکا و اعتماد به اروپا اظهار داشت: اگر به آموزه های دینی خودمان نگاهی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که میان دشمنان اسلام ارتباط وجود دارد و با یک دیگر متحد هستند و تفاوتی میان آن ها نیست.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم به صراحت اعتماد به اروپا و آمریکا نهی شده است؛ در سال 1382 تا 1384 آقای روحانی و آقای ظریف مسئول پرونده هسته ای کشور بودند، در انتهای این دوره آقای روحانی نامه ای به آقای البرادعی می نویسد و در آن جا تاکید می کند در این 20 روزی که ما تمام فعالیت های هسته ای خودمان را تعلیق کردیم در مقابل هیچ دستاوردی به دست نیاوردیم.

نبویان ادامه داد: آقای روحانی در کتاب "امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای" خود اذعان می کند که اروپا آنقدر ضعیف است که با یک تشر و اخم آمریکا عقب نشینی می کند و خود به تنهایی نمی تواند در مقابل آمریکا ایستادگی کند؛ حال سوال پیش می آید که آقای روحانی دلیل این که شما رفتین با اروپا مذاکره کردین و 2 سال فعالیت های هسته ای کشور تعلیق شد چه بود؟

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته جالب این ماجرا این است که آقای روحانی در این کتاب ادعا می کند که اگر ما با آمریکا وارد مذاکره می شدیم زودتر به نتیجه می رسیدیم اما حاکمیت این اجازه را نمی داد! اگر به گفته آقای روحانی اروپا ضعیف و غیر قابل اعتماد است دیگر رفتن به سراغ اروپا در شرایط فعلی معنایی ندارد.

وی تیم مذاکره کننده فعلی را ضعیف دانست و خاطر نشان کرد: این تیم به اعتقاد بنده خائن نیست اما ضعیف است؛ در دو دوره پرونده هسته ای کشور تحت مدیریت همین آقایون بود اما خب به اذعان خودشان هیچ دستاوردی نداشتیم؛ لذا از آقای ظریف تقاضا داریم که از مسئولیت خود استعفا دهد.

نبویان تاکید کرد: آقای روحانی که ادعای شفافیت دارد باید با مردم در خصوص مذاکره با اروپا شفاف باشد و بگوید این مذاکره بر سر چه مسائلی است؛ اگر مذاکره بر سر مسائل موشکی باشد به معنی این است که ما قسمتی از موشک های خودمان را از بین ببریم در این شرایط دیگر لازم نیست که آمریکا به ما حمله کند بلکه عربستان سعودی به راحتی می تواند کشور را مورد تجاوز قرار دهد. لذا مذاکره بر این موضوع دیگر جهالت نیست بلکه خیانت به کشور است.

302

کد خبر: 949422

وب گردی

وب گردی