ایران به بخش خانگی و صنعتی عراق گازرسانی می‌کند

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز از آمادگی ایران برای گازرسانی به همه بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی عراق در مسیر خطوط انتقال گاز صادراتی دو کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بهزاد بابازاده، درباره افزایش همکاری‌های ایران و عراق در زمینه انرژی، گفت: نخستین نشست میان ما و وزارت برق عراق برگزار شد تا با تبادل تجربیات، عراق از تجربه ایران برای ساخت خطوط انتقال گاز و گازرسانی به بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی بهره‌مند شود.

او افزود: اولویت نخست عراق، گازرسانی به بخش‌های نیروگاهی، سپس صنایع و بخش خانگی است، زیرا به دلیل شرایط آب‌و‌هوایی عراق، نیروگاه‌ها برای تولید برق نیاز بیشتری به گاز ایران دارند و بخش‌ خانگی در اولویت بعدی قرار دارد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز، با تاکید بر این‌که تبادل اطلاعات و تجربیات بین دو کشور و گازرسانی به بخش‌های مختلف عراق، تا زمان حصول نتیجه پیگیری می‌شود، اظهار کرد: گازرسانی به بخش صنعتی و شهرک‌های صنعتی عراق برای این کشور اهمیت فراوانی دارد و ما نیز درصددیم از این فرصت استفاده کنیم و صنایعی را که در مسیر خطوط انتقال گاز صادراتی ایران به بغداد و بصره هستند، گازرسانی کنیم.

بابازاده، گازرسانی به شهرک‌های نوساز در مسیر خطوط انتقال گاز صادراتی ایران در عراق را از دیگر مقاصد گازرسانی کشور اعلام کرد و ادامه داد: وظیفه اصلی ما تبادل تجربیات و آموزش ساختار سازمانی به عراق است و در زمینه گازرسانی، ارائه خدمات و کالاها و نیز اجرای طرح‌ها از توان پیمانکاران داخلی بهره‌مند می‌شویم که امیدواریم پیمانکاران بخش خصوصی ایران، در زمینه طراحی و اجرای شبکه‌های تغذیه و انتقال، در زمینه تولید و صادرات وسایل گازسوز و همچنین تبدیل خودروهای عراق به حالت سی‌ان‌جی‌سوز، همکاری کنند.

به گفته مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز، کالا و خدماتی که در بخش گاز طبیعی از سوی پیمانکاران ایران به عراق ارائه شود از سوی شرکت ملی گاز ایران کنترل خواهد شد، همچنین برای تبدیل خودروهای عراق به حالت سی‌ان‌جی‌سوز نیز این کنترل برقرار است تا کیفیت خدمات پیمانکاران ایرانی در حد مطلوب باشد، زیرا همکاری موفقیت‌آمیز بین دو کشور، به نفع هر دو طرف و یک معامله برنده-برنده خواهد بود.

ایران و عراق برای تدوین ساختار گاز عراق، تفاهم‌نامه امضا می‌کنند

سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در باره گازرسانی به بخش‌های مختلف کشور عراق گفت: برای صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور اعلام آمادگی کرده‌ایم، همچنین به مسئولان این کشور اعلام کردیم به روستاها، شهرها و صنایعی که در مسیر این دو خط انتقال قرار دارند، گازرسانی می‌کنیم که برای این کار نیاز به خدمات فنی و مهندسی و حضور پیمانکاران ایرانی دارند، ضمن این که قرار شد ساختار شرکت گاز هم برای این کشور تدوین شود که این اتفاق رخ داد و قرار شد در سفر وزیران نفت دو کشور، تفاهم‌نامه‌ای امضا شود.

402

کد خبر: 949431

وب گردی

وب گردی