برنامه‌های واحد تهران غرب برای ایجاد تعامل با صنعت در حوزه گردشگری و هتلداری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری رشت و سایر نهادها و هتل‌ها به منظور ایجاد حلقه اتصال با بخش‌های صنعتی و برون دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در دومین جشنواره «گردشگری خوراک» که در هتل پارسیان اوین برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره حاصل همکاری دو کانون دانشجویی «گردشگری» و «هتلداری» واحد تهران غرب است که با مشارکت دانشجویان رشته مدیریت هتلداری این واحد برگزار شد.

رئیس واحد تهران غرب با بیان اینکه گسترش صنعت گردشگری یکی از برنامه‌های دولت دوازدهم است، اظهار داشت: با توجه به نشاط و پشتکاری که در دانشجویان رشته‌های مدیریت هتلداری و جهانگردی واحد تهران غرب وجود دارد، آینده روشنی در انتظار این واحد است و امیدوارم پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان شاهد حضور پررنگ آنان در بخش‌های مختلف حوزه گردشگری باشیم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم صنعت گردشگری ایران را گسترش دهیم، نباید تنها به چند رشته دانشگاهی مرتبط با گردشگری و هتلداری اکتفا کنیم بلکه رشته‌های مختلف دانشگاهی باید در کنار هم قرار بگیرند و در استارت‌آپ‌ها، ایده‌های نو و خلاقانه‌ای ارائه کرد تا شاهد کسب و کارهای جدید در حوزه توریسم باشیم. به عنوان مثال این تعامل می‌تواند در حوزه گردشگری پزشکی و سلامت با مشارکت دانشجویان علوم پزشکی اتفاق بیافند که واحد تهران غرب و واحد علوم پزشکی تهران با همکاری یکدیگر می‌توانند این حلقه اتصال را ایجاد کنند..

داداندیش با بیان اینکه هویت ملی و دینی ما مولفه مهمی است که می‌تواند منجر به گسترش صنعت گردشگری و استقبال گردشگران خارجی و داخلی شود، گفت: تنوع اقوام، فرهنگ، مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری به‌ویژه غذاهای ایرانی از جمله عواملی است که برای گردشگران جذابیت دارد و می‌توان از این طریق درآمدزایی کرد.

وی با اشاره به استفاده حدود دو میلیارد نفر جمعیت جهان از «غذای حلال» اظهار داشت: غذای حلال علاوه بر اینکه غذای مورد استفاده همه مسلمانان است به دلیل ذبح اسلامی و سلامت این نوع غذاها که به اثبات علمی نیز رسیده است، تمایل به استفاده از این نوغ غذا بین غیر مسلمانان هم افزایش یافته است و بسیاری از مردم جهان ترجیح می‌دهند که از غذاهای حلال استفاده کنند بنابراین می‌توان از این فرصت برای صدور محصولات اصل ایرانی و معرفی آن به جهانیان استفاده کرد.

رئیس واحد تهران غرب خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت‌هایی که با مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی داشتیم این توافق حاصل شد که با کمک دانشجویان رشته‌های مدیریت هتل‌داری و جهانگردی و استادان واحد تهران غرب بتوانیم تعدادی از غذاهای اصیل ایرانی را به صورت پایلوت به منوی غذایی هتل هما اضافه کنیم و پس از آن این طرح را در سایر هتل‌ها هم پیاده‌سازی کنیم.

وی برقراری ارتباط با صنعت را یکی از دستورکارهای جدی واحد تهران غرب عنوان کرد و افزود: خلاقیت و نوآوری در صنعت غذا و گردشگری علاوه بر احیای سبک زندکی ایرانی و اسلامی می‌تواند منجر به درآمدزایی شود و این موضوع یکی از برنامه‌های جدی واحد تهران غرب است که قرار است با امضای تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری رشت به عنوان یکی از 26 عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو و سایر نهادها و هتل‌ها، بین دانشجویان و اعصای هیات علمی واحد تهران غرب و بخش‌های صنعتی و برون دانشگاهی حلقه اتصال ایجاد کنیم.

دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت هم در این مراسم با قدردانی از واحد تهران غرب به دلیل برگزاری جشنواره گردشگری خوراک،اظهار داشت: خوراک و خوراک‌شناسی یکی از مولفه‌های هفت‌گانه شهرهای خلاق یونسکو است و تا کنون 26 شهر جهان به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوسته‌اند که شهر رشت تنها شهر ایرانی است که در شبکه شهرهای خلاق یونسکو قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع شهرداری رشت برای حضور در برنامه‌های متنوع بین‌المللی در حوزه گردشگری و هتلداری به کشورهای مختلف دعوت می‌شود، بنده برای حمایت از دانشجویان رشته‌های مدیریت هتلداری و جهانگردی واحد تهران غرب این خبر خوب را اعلام می‌کنم که از برگزیدگان این جشنواره برای حضور در سفرهایی که شهرداری رشت شرکت می‌کند، دعوت خواهیم کرد.

سید ابراهیم حسینی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) در این جشنوارده بر حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی و استارت‌آپ‌ها تاکید و گفت: اگر دانشجویان واحد تهران تا ٰپایان خرداد ایده‌های نوآورانه خود را در صنعت لبنیات به شرکت پگاه ارائه کنند مورد تشویق و حمایت این شرکت قرار خواهند گرفت.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و شهرداری رشت به منظور برقراری ارتباط و تعامل بیشتر دانشجویان رشته‌های مدیریت هتلداری و گردشگری با شهرداری رشت به امضا رسید.

سخنرانی دکتر ندا آتش وحیدی رئیس دانشکده مدیریت واحد تهران غرب، مدیر عامل هتل پارسیان اوین، سامان گلریز داور جشنوارده و معرفی غذای اصیل گیلانی با نام «شیش انداز» به عنوان غذای سالم و گیاهی از دیگر برنامه‌های این جشنواره یک روزه بود.

در پایان این مراسم به شش نفر از برگزیدگان بخش آشپزی و شیرینی لوح تقدیر و هدیه اعطا شد که به این ترتیب ملیکا آریا با ارائه غذای قیمه‌نثار، مینا جهانگیری با ارائه غذای قیمه‌نثار و عباس شاهمرادی با ارائه غذای فیله‌ماهی نفرات اول تا سوم بخش آشپزی و فریده شیری با ارائه حلوای ایرانی، مروارید طاهری با ارائه شعله زرد و سحر آبله‌کوب با ارائه باقلوای ایرانی نفرات اول تا سوم بخش شیرینی شدند.

دومین جشنواره داخلی «گردشگری خوراک» دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تکیه بر سبک زندگی ایرانی اسلامی و خوراک‌های ویژه ماه مبارک رمضان با حضور دکتر سیدعلی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ابراهیم بای سلامی مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) و جمعی از معاونان و مسئولان واحد تهران غرب برگزار شد.

کد خبر: 949443

وب گردی

وب گردی