داورزنی: در شأن  وزارت ورزش نیست در تمدید قرارداد کی روش دخالت کند/ نباید روی کسانی که عرق ندارند، سرمایه گذاری شود

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در مسائل مربوط به داخل فدراسیون ها دخالت نمی کنیم و طبیعتا وزارت در شأن خودش نمی بیند که ورود کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در پایان مجمع انتخاباتی امروز (سه شنبه) فدراسیون شمشیربازی، محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران درباره تمدید قرارداد کارلوس کی روش اظهار داشت: ما در مسایل مربوط به داخل فدراسیون ها دخالت نمی کنیم و طبیعتا وزارت در شان خودش نمی بیند که ورود کند. تصمیمات فدراسیون ها برای ما مهم است. این بدین معنا نیست که ما رصد نمی کنیم.

وی در مورد شمشیربازی گفت: انتظارات از این رشته مانند قبل نیست و همه می‌خواهند که شمشیربازی ما در المپیک مدال بگیرد و همین موضوع کار فدراسیون را برای آینده سخت می‌کند.

داورزنی در مورد اینکه باقرزاده از مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گله‌مند بود، گفت: آن سالنی که می‌گویند ابتدا برای شمشیربازی بود اما طی تصمیماتی که آن زمان گرفته شد، دیگر در اختیار این فدراسیون قرار نگرفت و به همین منظور آنها گله‌مند هستند. شرکت توسعه یک شرکت درآمدپذیر است. ما هم قبول داریم که برخی از فدراسیون‌ها با کمبود منابع مالی مواجه هستند و در تلاشیم با کمک وزارت ورزش، شرکت توسعه و دستور وزیر به برخی فدراسیون‌ها در مجموعه آزادی زمین بدهیم که سالن‌های خود را بسازند. مبلغی که هم شرکت توسعه از فدراسیون‌ها بابت اجاره می گیرند، بابت هزینه و نگهداری همان سالن‌ها استفاده می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه برخی ورزشکاران به کشورهای دیگر پناهنده می‌شوند، گفت: فدراسیون‌ها باید در مورد انتخاب نفرات و استعدادیابی‌هایی که می‌کنند، دقت داشته باشند. اگر کسی عرق کشور خودش را نداشته باشد، نباید روی آن سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. ما سالی 20 هزار نفر اعزام به مسابقات خارجی داریم و همین سال گذشته 20 هزار و 70 نفر اعزامی داشتیم؛ حالا یک یا دو نفر هم در کشوری می‌ماند نباید به این موضوع به شکل بحران و خیلی مسأله حاد نگاه کنیم.

داورزنی تأکید کرد: یک تعدادی هم از خارج از کشور شیطنت می‌کنند و ورزشکاران را تحریک می‌کنند. در کشورهای دیگر هم همین اتفاق می‌افتد. همه قهرمانان ملی ما که افتخارآفرینی کردند، سرمایه ما هستند. باید نوع تعاملات به گونه‌ای باشد که این قضیه به مخیله ورزشکار هم راه پیدا نکند که بخواهد پس از اعزام در کشوری بماند. اینکه در قالب تیم ورزشی بروند و بمانند شایسته و مناسب نیست، مرزهای کشور ما باز هستند و هر روز هم تعداد زیادی از کشور خارج می‌شوند مگر چه شرایطی در کشور ما بوده که آنها پناهنده شدند؟ کشور ما آزاد است بنابراین نیازی به این کارها نیست.

604

کد خبر: 949458

وب گردی

وب گردی