نشست اضطراری مسئولان اسرائیلی برای مواجهه با فلسطینیان

دفتر نتانیاهو در بیانیه ای از نشست مشترک وی با مسئولان بلندپایه امنیتی اسرائیل برای مقابله با اعتراضات احتمالی روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ساعات پایانی روز دوشنبه با مقامات بلند پایه امنیتی اسرائیل در خصوص سرکوب تظاهرات احتمالی فلسطینیان در روز سه شنبه به مناسبت بزرگداشت روز نکبت مذاکراتی داشته است.

در این نشست لیبرمن وزیر جنگ، گلعاد آردان وزیر امنیت داخلی، گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش، نداف آرگمان رئیس شاباک، رونی الشیخ فرمانده پلیس و مئیر بن شابات رئیس شورای امنیت ملی حضور داشته اند.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نشست برای بررسی اوضاع غزه و آمادگی برای حوادث امروز سه شنبه در غزه و کرانه باختری به مناسبت بزرگداشت 70 امین سالگرد روز نکبت برگزار گردید.

در این بیانیه آمده است که ارتش با تظاهرات کنندگان فلسطینی که بخواهند از مرز عبور کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

ارتش، شاباک و پلیس نیز بر آمادگی خود برای تقویت نیروهایشان بر اساس شدت وخامت اوضاع تاکید کردند.

ارتش اسرائیل تعداد تظاهرکنندگان غزه در روز دوشنبه را ۴۰ هزار نفر در ۱۳ نقطه ارزیابی کرده است.

ارتش همچنین اعلام کرد: ۱۱ موقعیت وابسته به جنبش حماس را بمباران کرده که دو موقعیت با استفاده از توپخانه در شمال و جنوب نوار غزه هدف قرار گرفته است.

ده ها هزار فلسطینی از ساعات ابتدایی روز دوشنبه در طول مرزهای شرقی غزه تظاهرات کردند و این تظاهرات در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و بزرگداشت 70 امین سالگرد روز نکبت برگزار گردید.

در تظاهرات دیروز، نظامیان اشغالگر ۵۹ فلسطینی را به شهادت رساندند که در میان آنان یک کودک 8 ماهه نیز وجود داشته است. آنها همچنین ۲۸۰۰ نفر را بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین مجروح نمودند.

این تظاهرات همزمان با مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس برگزار گردید.

همچنین نتانیاهو روز گذشته در واکنش به وقایع مناطق مرزی غزه اعلام کرد: هر کشوری باید از مرزهای خود دفاع کند حماس صراحتاً از قصد خود برای ورود به اسرائیل و اعزام هزاران نفر برای عبور از مرز سخن می گوید، اسرائیل با قدرت به دفاع از حاکمیت و شهروندان خود ادامه خواهد داد.

گلعاد آردان وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز ضمن بی ارزش دانستن تعداد کشته شدگان فلسطینی در حوادث دیروز آنها را تروریست‌هایی دانست که خطری جدی برای ساکنان اسرائیل به وجود آورده اند و هیچ کشوری هرگز اجازه نمی دهد که سازمان‌های تروریستی افرادی را به داخل کشور خود اعزام کنند.

کد خبر: 949473

وب گردی

وب گردی