ربات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به ثبت رسید

ربات آموزشی با محیط برنامه نویسی گرافیکی و ارتباط WiFi در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به ثبت رسید.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، ربات آموزشی با محیط برنامه نویسی گرافیکی و ارتباط WiFi توسط منصور زاهدی پور دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته الکترونیک و حمیدرضا صدر منوچهری نائینی عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به ثبت رسید.

در این اختراع که نیمی از مالکیت معنوی آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است، یک سیستم رباتیکی جدید در زمینه آموزش ارائه شده که می‌تواند در آموزشگاه ها و مراکز آموزش رباتیک به خصوص برای افراد مبتدی مورد استفاده قرار گیرد.

زاهدی پور در خصوص محیط برنامه نویسی این اختراع گفت: این سیستم می تواند از طریق محیط برنامه نویسی گرافیکی مخصوص به خود که بر پایه اشکال و زبان فارسی است، برنامه ریزی شود.

وی افزود: در این محیط برنامه نویسی ارائه شده، کاربر می‌تواند بدون نوشتن هیچ دستوری و فقط با انتخاب اشکال، فرآیند دلخواه خود را طراحی و به ربات انتقال دهد.

منوچهری نائینی نیز اظهار کرد: علی رغم ابعاد کوچک، انتقال برنامه به ربات از طریق شبکه WiFi و یا Ethernet و استفاده از تکونولوژی IOT و ارتباط با اینترنت و همچنین قابلیت ارتباط با سایر ربات ها از ویژگی های اصلی ربات است.

منوچهری گفت: این ربات می‌تواند بستر مناسبی را برای پیاده سازی الگوریتم های هوش مصنوعی و استفاده در زمینه های صنعتی فراهم کند.

202

کد خبر: 949478

وب گردی

وب گردی