جامعه بین الملل در دفاع از ملت مظلوم فلسطین تلاش کند

رئیس جمهور با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید کرد: موضع‌گیری در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت مظلوم  فلسطین در حقیقت دفاع از بشریت و حرکت در مسیر توسعه صلح و ثبات جهانی بوده و امروز وظیفه همه کشورها بویژه کشورهای غیرمتعهد موضع‌گیری قاطع و محکم در برابر اینگونه جنایت‌ها و تجاوزها است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز سه‌شنبه به هنگام دریافت استوارنامه خانم «سوا لامسال» سفیر جدید اکردیته نپال با بیان اینکه دوکشور دیدگاه‌ها و مواضع مشترکی در زمینه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند، افزود: توسعه ثبات و امنیت جهان بویژه در کشورهای دوست، برای ایران حائز اهمیت است و در این راستا می‌توانیم همکاری‌های مثبت و سازنده‌ای در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد و گروه ۷۷ با هم داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید کرد: موضع‌گیری در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین در حقیقت دفاع از بشریت و حرکت در مسیر توسعه صلح و ثبات جهانی بوده و امروز وظیفه همه کشورها بویژه کشورهای غیرمتعهد موضع‌گیری قاطع و محکم در برابر اینگونه جنایت‌ها و تجاوزها است.

روحانی با بیان اینکه تجار، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دو کشور می‌توانند همکاری‌های نزدیک‌تری با هم داشته باشند، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه روابط و همکاری‌ها در بخش‌های مختلف تجارت، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و توسعه گردشگری با نپال است.

«سوا لامسال» سفیر جدید اکردیته نپال پس از تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان روابط دو کشور را دوستانه و تاریخی دانست و با اشاره به دیدگاه‌های مشترک و همکاری نزدیک ایران و نپال در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، گفت: علاقمند به توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سفیر جدید اکردیته نپال با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در نپال خواستار حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ایرانی در راستای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌های مشترک بخش خصوصی دو کشور شد.

خانم لامسال با بیان اینکه دولت و ملت نپال دوستدار صلح و برقراری ثبات در جهان هستند، افزود: ما همواره از آرمان ملت فلسطین حمایت کرده و خواهیم کرد.

305

کد خبر: 949516

وب گردی

وب گردی