نشست «حقوق فضا و چالش های پیش رو» برگزار می شود

اولین نشست از سلسله نشست های حقوق بین الملل فضایی تحت عنوان «حقوق فضا و چالش های پیش رو» با مشارکت سازمان فضایی ایران و دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی اول خرداد در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان فضایی ایران، دکتر محمد جعفر محمدی دبیر همایش «حقوق فضا و چالش های پیش رو» گفت: سازمان فضایی ایران در راستای اجرای برنامه های ترویجی، آموزشی و همزمان با برنامه ریزی برای توسعه فناوری فضایی در تلاش است تا کلیه حوزه های مرتبط با فناوری فضایی بصورت متوازن رشد و توسعه پیدا کند.

وی افزود: به همین منظور و بنا بر سیاست ها و برنامه های تدوین شده، سازمان فضایی ایران قصد دارد با برگزاری نشست های تخصصی حقوقی، موضوعات فعلی و آتی را در زمینه هایی همچون ساختار و ساز وکارهای حقوقی، مقرراتی، قانون گذاری، آموزش و پژوهش و همچنین حضور در مجامع بین المللی، و ... به بحث گذاشته و نهایتا راهکارهای مناسب ارائه و پیشنهاد شود.

محمدی خاطر نشان کرد: بی شک توسعه فناوری یکی از عوامل مهم در تحول حقوق بین الملل است و فناوری فضایی نیز نقش قابل توجهی در تحول حقوق بین الملل از خود بجای گذاشته است. لذا همواره می توان بطور موازی شاهد توسعه فناوری فضایی و توسعه حقوق بین الملل فضایی بود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت برنامه های آموزشی و ترویجی در حوزه فضا افزود: برنامه ای که برای این همایش، تدارک دیده شده است فرصتی است که می تواند زمینه ساز حضور علاقمندان و فعالان و نخبگان حقوق فضا برای طرح دیدگاه ها و نظرات در این عرصه باشد. امید است با تداوم برگزاری این گونه نشست ها و سایر برنامه های ترویجی، بستر سازی مناسبی برای پیشرفت روز افزون و شناخت جامع از نیازها و الزامات مرتبط با حقوق فضایی ایجاد شود.

203

کد خبر: 949538

وب گردی

وب گردی