سلطه ی علمی، فرهنگ کشورها را خدشه دار می کند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:تعاملا ت علمی و فرهنگی اساتیدی که در شعب خارجی و کشورهای اسلامی دانشگاه آزاد فعالیت می کنند عامل مهم تعیین کننده نزدیکی میان این کشورها است.

حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی،در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش تعاملات سازنده علمی و فرهنگی میان شعب دانشگاه آزاد درکشورهای اسلامی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای اسلامی یک مدلی از دانشگاه را راه اندازی می کند و دانشجو از همان جا جذب می شود و براساس آن مدل از سیاست گزاری هایی که مدنظر جمهوری اسلامی ایران است واحدهای دانشگاه آزاد در کشورهای اسلامی تاسیس می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ایجاد شعب دانشگاه آزاد در دیگر کشورها قطعا یک نوع تاثیر گزاری خاص فرهنگی ایجاد می کند و به لحاظ علمی هم تبادل تنگاتنگی شکل می گیرد.

کلانتری در ادامه تصریح کرد: اساتیدی که در شعب خارجی دانشگاه آزاد فعالیت می کنند قطعا دستاوردهای علمی دارند که می توانند تعاملات علمی سازنده ای را با دیگر اساتید درواحدهای دانشگاه آزاد در ایران بوجود آورده و سفرهای علمی متفاوتی شکل گرفته که قطعا می تواند به تبادل علمی و فرهنگی کمک کند.

وی درباره صحبت های مقام معظم رهبری که عقب ماندگی علمی کشورهای اسلامی را علت تحت سلطه قرار گرفتن آنها مطرح کرده اند متذکرشد: دنیای جدید برمبنای علم جدید شکل گرفته است، لذا کشورهایی که صاحب قدرت و نفوذ اقتصادی و نظامی هستند، توانمندی خودشان را از علم جدید بدست آورده اند و متاستفانه همان کشورها تلاش کردند که کشورهای اسلامی در این حوزه نتوانند گام های موثری بردارند و عملا تبدیل به کشورهای عقب افتاده شدند که در اغلب حوزه ها به دنیای غرب وابستگی پیدا کرده اند.

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: این یک واقعیت تاریخی است که در زمانی مسلمین پیشتاز علم و تمدن در جهان بودند و زیر بار سلطه هیچ مستکبری هم نبودند و هیچ گونه هجمه فرهنگی به سمت آنها انجام نمی گرفت اما از وقتی که در حوزه علم وتمدن عقب نگه داشته شدند، کشورهای مستکبر که صاحب علم جدید و تجربی بودند توانستند با علم و قدرتی که بدست آوردند تمام این کشورها را تحت سلطه خود دربیاورند.

خبرنگار:ندافراهانی

کد خبر: 949541

وب گردی

وب گردی