ایجاد دسترسی‌های جدید جاده‌ای برای شهرهای جدید پرند، سهند و مجلسی

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ساخت آزادراه سهند ـ تبریز، کنارگذر غربی اصفهان به شهرجدید مجلسی و انشعاب از آزادراه چرمشهر-آبیک به پرند را امسال در دستور کار داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی با اشاره به پایلوت شدن شهر جدید پرند برای اجرای پروژه‌های TOD اظهار کرد: قطعا در کنار پروژه‌های مورد نیاز برای تحقق اهداف شهرسازی ریل‌پایه باید سایر زیرساخت‌های حمل و نقلی نظیر سیستم اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز تقویت و ارتقا یابد.

طاهرخانی در این خصوص بحث تسهیل در نظام دسترسی شهروندان را یکی از پروژه‌های اصلی شرکت عمران شهرهای جدید در سال جاری تلقی کرد و افزود: در این راستا آزادراه سهند – تبریز با چشم اندازی روشن، کنارگذر غربی اصفهان برای دسترسی به شهر جدید مجلسی و آزداره مشهد ـ چناران در محدوده‌ای که تحت وظایف وزارت راه و شهرسازی است را در دستور کار و مورد پیگیری قرار داده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قصد داریم تا از آزادراه چرم‌شهر ـ آبیک یک دسترسی تازه برای شهر جدید پرند بگیریم گفت: از سویی دیگر تلاش داریم تا برای ایجاد مسیر دسترسی دیگری برای شهر جدید صدرا به دو دوهک و همچنین تونل علوی اقداماتی را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید پروژه‌های دیگری از جمله توسعه فضای عمومی، افتتاح مجموعه ورزشی پرند، سالن بین‌المللی فوتبال صدرا، مجموعه کتابخانه و مجموعه فرهنگی صدرا، مجموعه فرهنگی عالیشهر را نیز از دیگر پروژه‌های مورد هدف این شرکت در سال جاری اعلام کرد.

او در ادامه با تأکید براینکه ساخت حداقل ۵۰ زمین ورزشی در شهرهای جدید سطح کشور ضروری است گفت: قرار است اقدامات لازم جهت اصلاح زمین‌های ورزشی که قابیلت اجرایی شدن تا حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان هزینه را دارند در دستور کار قرار داده و در سال جاری به بهره‌بردرای برساینم.

این مقام مسئول موضوع احداث سرای محلات را از تأکیدات ویژه وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ در شهرهای جدید اعلام کرد و افزود: این اقدام با توجه به اهمیت بالایش در فراهم کردن شرایط لازم برای شکل‌گیری اجتماع در شهرهای جدید در دستور کار سال جاری قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به ضرورت توجه به اتمام پروژه‌های پارک مشاهیر پرند و پیاده راه سلامت شهر جدید اندیشه بیان کرد: قطعا ساخت فضاهای سبز ضمن ایجاد ظاهری زیبا، بعد اجتماعی و شرایط لازم برای گردهمایی بیشتر ساکنان محلات را در شهرها فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول در اشاره به اهمیت توسعه روابط شرکت عمران شهرهای جدید در بخش بین‌الملل بیان کرد: همکاری با سازمان زمین و مسکن کره جنوبی، وزارت ساختمان و محیط زیست آلمان و جایکای ژاپن طی سال جاری در دستور کار شرکت قرار دارد.

این مقام مسئول همچنین چندی پیش از بازنگری طرح جامع شهری ۲ شهر جدید ایوانکی و امیرکبیر در سال جاری خبر داده و گفته بود: تصویب طرح جامع خوارزمی و تابناک در شورایعالی معماری و شهرسازی و همچنین مکان‌یابی شهرهای جدید کوشک، فردوس و ... از دیگر اقدامات مورد پیگیری ما در این بازه زمانی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از قرارگیری موضوعات دیگری ازجمله مکان یابی شهرک‌های تفریحی و گردشگری در استان مازندران در برنامه سال ۹۷ خبر داد و اعلام کرد: بحث تکمیل پروژه قطار برقی هشتگرد و اتمام عملیات ساخت ایستگاه قطار برقی بهارستان ـ اصفهان نیز از دیگر برنامه‌های ما برای امسال خواهد بود.

401

کد خبر: 949549

وب گردی

وب گردی