معاون استاندار خوزستان: بازارچه های مرزی فعال می شوند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با ابراز امیدواری از این که بازارچه های چذابه فعالتر خواهند شد، گفت: با توجه به مناقصات اقتصادی با کشور عراق افزایش همکاری ها را د رآینده خواهیم داشت..

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: دشمنی آمریکا با ما تقریبا موضوع جدیدی نیست.

وی ادامه داد: هر رئیس جمهوری که در آمریکا بر روی کار آمده ممکن است با توجه به شرایط خاص ارتباطش با ایران کم یا زیاد شده باشد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا با ایران یک دشمنی درازمدتی داشته است.

معاون استاندار تصریح کرد: ترامپ، کلینتون یا اوباما هیچ تفاوتی ندارند زیرا پایه نظام جمهوری اسلامی ایران براساس رویکرد و نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری براساس دفاع از مظلوم بنا شده است.

وی با تاکید بر این که گفتمان ایران یک گفتمان ضد سلطه و دفاع از مظلوم است، تصریح کرد: به همین دلیل رویکرد و گفتمان آمریکا با ایران هماهنگ نیست و این موضوع می تواند یک تفاوت معناداری در ارتباطشان به وجود بیاورد.

حسین زاده با بیان این که ایران سال ها در شرایط سخت تحریم به سر برده، گفت: ما بیش از این تجربه این چنین شرایط را داشته ایم و تحریم های آمریکا برای ما تازگی ندارد و با توجه به ظرفیت هایی که استان خوزستان در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و .. داشته تمهیداتی را از قبل فراهم کرده ایم که می تواند با شرایط مختلف تحریم های آمریکا مقابله کند.

معاون استاندار با بیان این که خروج آمریکا هیچ تاثیری در روند سرمایه گذاری های خارجی در استان نخواهد داشت، گفت: استان دارای ظرفیت های بالایی است، لذا در راستای استفاده از این ظرفیت ها آمادگی هر اتفاقی را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که در حوزه سرمایه گذاری خارجی با چه کشوری در ارتباط هستید، گفت: با توجه به منطقه آزاد اروند که شامل آبادان و خرمشهر است در موقعیت اقتصادی بسیار خوبی با کشور عراق هستیم و روز به روز سعی در افزایش توسعه این روابط هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با ابراز امیدواری از این که بازارچه های چذابه فعالتر خواهند شد، گفت: با توجه به مناقصات اقتصادی امکان افزایش همکاری با کشور عراق را خواهیم داشت.

گفتنی است استان خوزستان در سال 95 با جذب سرمایه گذاری ۳۶۹ میلیون دلاری در زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی رتبه پنجم را از آن خود کرده است.

901/900

کد خبر: 949572

وب گردی

وب گردی