عابدی: بروز بحران کم آبی شدید در تابستان / وزارت نیرو حساسیت موضوع را درک کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس در واکنش به سوء مدیریت ها در موضوع کم آبی در اصفهان اظهار داشت: اگر سستی انجام شود بحران های جدی تری در تابستان برای اصفهان ایجاد می شود.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص اقدامات دولت برای جلوگیری از بحران کم آبی استان اصفهان گفت: اسفندماه سال گذشته در جلسه ای که رئیس مجلس و وزیر نیرو حضور داشتند صورت جلسه ای تشکیل شد که وزارت نیرو جهت اجرای مصوبات شورای عالی آب تا آخر اردیبهشت برنامه زمان بندی خود را بدهد.

وی افزود: آخرین بند آن مصوبه این است که وزارت نیرو باید تمام تلاش خود را به کار بندد تا اصفهان در سال 97 با مشکل کمبود آب مواجه نشود.

نماینده مردم اصفهان در خصوص اقدامانی که تا به حال برای جلوگیری از بحران کم آبی در کشور انجام شده است اظهار داشت: کارگروه سازگار ملی با آب تشکیل شده است و در این راستا مصوباتی مطرح شد به نحوی که در سال 97 تمامی برداشت های غیر مجاز ممنوع اعلام شد ضمن اینکه از برداشت های آب برای حفاظت از آب آشامیدنی اصفهان جلوگیری به عمل آید و اقداماتی را برای تامین حق آبه کشاورزان صورت گیرد.

عابدی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه مصوبات ایجاد شده قابلیت اجرایی شدن دارد بیان کرد: امیدواریم که آن مقررات به نتیجه برسد و اگر سستی انجام شود بحران های شدید در تابستان برای اصفهان ایجاد می شود.

وی در پایان با در نظر داشتن بحران کم آبی پیش بین شده برای کشور ابراز کرد: امیدواریم وزارت نیرو حساسیت موضوع را درک کند و برای جلوگیری از مشکلات عمده برای آب اصفهان تمهیدات لازم را به کار بگیرد.

303

کد خبر: 949589

وب گردی

وب گردی