اسکان موقت زلزله زدگان در کانکس راهکار مناسبی نیست

معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در حوزه اسکان موقت راه حل مناسبتری غیر از کانکس نبود ولی کانکس راهکار مناسبی برای زلزله به شمار نمی رود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید بختیاری در نشست ویژه اعلام نتایج طرح‌های اسکان موقت پس از گفت: آیا زلزله های رخ داده به ویژه زلزله کرمانشاه و ابعاد حادثه آن توانسته است در کاهش تلفات ناشی از زلزله تاثیرگذار باشد؟ سوالاتی از این دست که به میزان تاثیرگذاری اقدامات در برابر کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی همچون زلزله می‌انجامد محورهایی است که به کرات و پس از وقوع زلزله‌های متعدد با آن مواجهیم.

او با تاکید بر این مطلب که موضوع انتخاب طرح های اسکان موقت پس از زلزله یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه کرد، گفت: همواره راه حل برای اسکان‌موقت، کانکس بوده است و همگان می‌دانیم که کانکس مسائل مربوط به خود را دارد و راهکاری مناسب برای زلزله به شمار نمی‌رود.

معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: یکی از مسائلی که در اسکان موقت با کانکس مطرح است بحث آتش‌سوزی است که برای ما بسیار حائز اهمیت است. در عین‌حال، در حوزه اسکان موقت راه‌حل مناسب‌تری به غیر از کانکس موجود نبود و با این وجود پس از فراخوان، پیشنهادات خوبی نیز دریافت شد.

او تاکید کرد: مسکن یک سرمایه بسیار مهم برای مردم به شمار می رود و به همین دلیل نیز اجرای دقیق مقررات و ضوابط ساختمانی در ساخت و ساز به منظور پیشگیری از صدمات پس از زلزله یک موضوع بسیار مهم به شمار می‌رود. مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تلاش است تا موضوع ایمنی در برابر زلزله را با جدیت پیگیری کند.

این مقام مسئول در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: گواهینامه‌های فنی ساختمانی بسیار مورد تاکید مرکز است و اهمیت این موضوع تا جایی است که باید با فرهنگ‌سازی مناسب و کمک و همکاری وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی، بحث کنترل فنی، گواهینامه فنی و نظریه فنی را در کشور ترویج دهیم.

401

کد خبر: 949621

وب گردی

وب گردی