در انتظار بی.وای.دی S7؛ یک لوکس تحسین‌برانگیز

کارمانیا سال گذشته در نمایشگاه خودرو تهران بود که از شاسی‌بلند جدید برند متبوع خود BYD‌ پرده‌برداری کرد. کراس‌اووری زیبا و چشم‌نواز که موجی از تحسین کارشناسان و بازدیدکنندگان را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بعد از فروش قابل‌قبول بی‌وای‌دی S6 حالا بازار تشنه ورود یک نمونه جدیدتر از این برند چینی است. مخصوصاً آنکه حالا همه می‌دانند که مدل جدید چیست و چه توانایی‌هایی دارد. کارمانیا در نظر دارد به‌زودی ویرایش جدیدی از شاسی‌بلند S7 را روانه بازار کند. خودرویی که از نظر طراحی یک سر و گردن بالاتر از رقبای هم‌وطن خود نشان می‌دهد. این را می‌شود از ریزه‌کاری‌های مربوط به گرافیک بصری چراغ‌ها، جلوپنجره، سپر و زوایای موج‌دار آن نیز فهمید.

اس 7 خودرویی خواهد بود که برای خانواده‌های ایرانی مناسب است. چراکه فضای داخلی آن به لطف طول، عرض و ارتفاع 4835، 1855 و 1720 میلی‌متری‌اش کاملاً جادار به نظر می‌آید. با در نظر گرفته فاصله محوری 2730 میلی‌متری آن نیز می‌توان مطمئن بود که فضای کافی برای سرنشینان قدبلند عقب نیز فراهم است.

این خودرو از یکی از بهترین پیشرانه‌های 2 لیتری توربو بهره می‌گیرد. چراکه می‌تواند از دل آن به راحتی 203 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه نیرو و 320 نیوتن‌متر در 4500 دور در دقیقه گشتاور بیرون بکشد. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده حرفه‌ای 6 سرعته 2 کلاچه DCT که اتفاقاً قابلیت تیپ‌ترونیک اسپرت نیز دارد به چرخ‌ها منتقل می‌شود. از آنجایی که در طراحی اس 7 از مهندسی روز دنیا استفاده شده، سیستم فرمان آن با فناوری HPS‌ است که علاوه بر نرمی فوق‌العاده در حرکت، قابلیت جمع شدن در تصادفات را نیز دارد.

در کنار ترمز تمام دیسکی برای چرخ‌های جلو و عقب، سیستم تعلیق مدرن مک‌فرسون با فنر پیچشی‌اش است که پایداری قابل‌قبولی را فراهم می‌آورد. برای کنترل این تنومند زیبا حتماً می‌توان حساب ویژه‌ای روی سیستم کنترل الکترونیکی پایداری آن ESP باز کرد. حضور سیستم‌های به‌روزی مانند ترمز برقی EPB که دیگر نیاز به ترمز دستی را از بین برده و هم‌چنین کنترل دینامیک خودرو در سراشیبی HDC و حتی ترمز اضطراری BOS و در نهایت CCS که همان کروز کنترل هوشمند است، گویی سوار بر یکی از خاص‌ترین شاسی‌بلندهای اروپایی شده‌ایم.

داخل کابین بی‌وای‌دی S7 امکاناتی تعبیه شده است که شاید کمتر در یک خودروی چینی دیده باشید. حتی بی‌اغراق آنکه خودروهای ژاپنی و کره‌ای نیز اغلب فاقد آن‌ها هستند. آیتم‌هایی مانند امکان روشن کردن موتور از راه دور (Remote Engine Starter)، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع پشت آینه داخلی دید عقب با ورودی کارت حافظه (Crash Camera)، نمایشگر جهت بازبینی تصاویر ضبط شده دوربین ثبت وقایع بر روی آینه داخلی دید عقب، کمربند سرنشینانجلو و عقب مجهز به سیستم پیش کشنده (PTS) و محدودکننده میزانکشش، کمربند سرنشین میانی و عقب مجهز به سیستم قفل اضطراری، صندلی سرنشینان مجهز به ISO Fix، سیستم نمایشگرفشار باد لاستیک TPMS و 6 سنسور پارک (4 سنسور عقب و 2 سنسور جلو).

آپشن‌هایی بی‌نظیر

غیر از تجهیزات ایمنی فوق، این خودرو یکی از پرآپشن‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران خواهد بود. نگاهی به لیست بلندبالای تجهیزات رفاهی آن نشان می‌دهد که با یک خودروی کاربلد روبه‌رو هستیم.


سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگی‌ها و ذرات معلق داخل خودرو، دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم حافظه یکپارچه (برایصندلی راننده، وضعیت غربیلک فرمان و آینه‌های جانبی)، چراغ‌های جلو هالوژن، مجهز به سیستم اتولایت (سیستم اتوماتیک چراغ‌هایجلو)، تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ‌های جلو، مه شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی روز LED و مجموعه چراغ LED عقب، چراغ ترمز عقب، مطالعه جلو، مطالعه عقب، خطر سوم LED، روشنایی لوکس کل اتاق، چراغ صندوق‌عقب و چراغ داخل جعبه داشبورد، چراغ درب‌های جلو، چراغ زیر پایی راننده و سرنشین جلو، آینه‌های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به گرم‌کن و چراغ LED زیر آینه، باز و بسته شدن اتوماتیک آینه‌های جانبی، پایین آمدن اتوماتیک شیشه پنجره‌ها، شیشه‌های برقی با قابلیت محافظت از گیرکردن موانع، آینه داخلیدید عقب با قابلیت تیره شوندگی اتوماتیک، برف‌پاک‌کن عقب، شیشه عقب دارای گرم‌کن، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، گرم‌کن و سردکن صندلی راننده و سرنشین جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 12 جهت، قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، قابلیت تنظیم پشتی صندلی راننده در 4 جهت، قابلیت جمع شدن صندلی‌های عقب به‌صورت 60:40، قابلیت جمع شدن صندلی‌هایعقب به‌صورت کامل، صفحه کیلومتر تمام LCD با صفحه 1/12 اینچیTFT، روکش چرم مصنوعی غربیلک فرمان به همراه دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، بلوتوث، کروز کنترل و دوربین 360 درجه، قابلیتتنظیم زاویه غربیلک فرمان در ارتفاع و به‌صورت تلسکوپی، خروجیبرق 12 ولتی، جلوپنجره کروم، صندوق‌عقب برقی، سانروف پانورامیک، آنتن کوسه‌ای، ریل سقفی، لوله اگزوز دوبل، اسپویلر (بال) عقب، لاستیک زاپاس با رینگ آهنی، چرخ‌ها با رینگ آلومینیومی 18 اینچی.

401

کد خبر: 949629

وب گردی

وب گردی