سلطانی: تیم برانکو حسین قلی خانی بازی می کند/ پرسپولیس ضعیف شده و سوپرجام را می بازد/ نباید مسلمان را بسوزانند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همه می گویند برانکو با مسلمان لج کرده اما کلاس و شخصیت این مربی حرفه ای به این حرف ها نمی خورد.

بهروز سلطانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص دیدار پرسپولیس و الجزیره در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: از نظر هواداران این بازی بسیار خوب بود؛ اما از دید یک کارشناس فوتبالی بازی فوق العاده بد بود. تیمی که می توانست به راحتی 5-6گل به ثمر برسانند همه موقعیت های خود را از دست می داد تا فشار بازی بیشتر شود! ما روز گذشته فوتبالی سردرگم و بی نظم را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: تیم برانکو روز گذشته برنامه ی خاصی نداشت، به این روش بازی حسین قلی خانی گفته می شود، هرکسی از راه برسد زیر توپ بزند که شاید گل شود؟! پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر بازی به نمایش می گذاشت که تاکتیک و نظم در آن عین دیده می شد. پاسکاری های زیبا، فوتبالی منطقی و روی اصول تیم برانکو را از سایر تیم های حاضر در لیگ برتر متمایز کرده بود؛ چیزی که ما در نیم فصل دوم ندیدیم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس افزود: در نیم فصل دوم تنها چیزی که از سرخ پوشان دیدیم خستگی بود. الجزیره تیم خیلی سطح پایینی بود و در رده چهار و پنج آسیا هم نیست، با شکست این تیم ضعیف آن هم با دو گل همه ما خوش حال هستیم! اگر از دید دیگری بخواهیم به پرسپولیس نگاه کنیم می شود کمی هم به آن ها حق داد، فشار بازی با توجه به مشکلاتی که برای پرسپولیس به وجود آمده است زیاد است.

سلطانی در مورد بسته بودن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس عنوان کرد: اگر این مشکل حل نشود آن ها فصل فوق العاد سختی را پیش رو خواهند داشت. ولی اگر پنجره باز شود آن ها با تزریق بازیکن می توانند همچنان موفق باشند؛ فوروارد، هافبک به شدت مورد نیاز پرسپولیس است، در این فصل هم هاقبک های این تیم خیلی قوی ظاهر نشدند و مسوولان باشگاه باید فکری به حال این نقاط ضعف بکنند. هوادار تنها پیروزی می خواهد اما در کنار بازی قشنگ.

وی در مورد نیمکت نشینی محسن مسلمان اظهار داشت: تصمیم اول و آخر را مربی برای تیمش می گیرد؛ من در جریان نیستم که چرا مسلمان را بازی نمی دهد. نمی توانم به این مربی خرده بگیرم اما بهتر است هرچه سریعتر تکلیف این بازیکن را روشن کنند. فوتبال این ستاره با این رفتارها می سوزد. همه می گویند برانکو با مسلمان لج کرده اما کلاس و شخصیت این مربی حرفه ای به این حرف ها نمی خورد، بعید است برانکو با بازیکن خود لج کند. امیدوارم هرچه زودتر این مشکل شود.

دروازه بان سابق پرسپولیس ادامه داد: با این پیروزی خیلی از مسائل تاریک پرسپولیس گم می شود؛ بیایید واقعگرا باشیم و این نقاط تاریک و صعف را پیدا کنیم و مشکل را از پایه درست کنیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و نباید با این حواشی نابود شود.

سلطانی در خصوص جانشینی افشین پیروانی به عنوان سرپرست پرسپولیس بیان کرد: بهترین گزینه برای فعالیت در باشگاه پیشکسوتان هستند. در باشگاه دیگر جایی برای کسانی که سال ها برای این تیم زحمت کشیده اند نیست، تنها پیشکسوت حاضر در تیم کریم باقری است. محمد پنجعلی بهترین جانشین پیروانی خواهد بود.

پیشکسوت سرخ پوشان در مورد سوپرجام به ایسکانیوز گفت: این دیدار به خاطر حساسیت دربی از اهمیت، استرس و جذابیت بیشتری برخوردار است؛ من یک پرسپولیسی هستم و دوست دارم تیمم برنده این دیدار باشد اما اگر پرسپولیس بخواهد به همین منوال به کار خود ادامه دهد نمی تواند موفق باشد. شفر تیم استقلال را خوب جمع کرده و بازیکنان انگیزه مضاعفی برای این دیدار دارند؛ اما شاگردان برانکو بی انگیزه و خسته نشان می دهند. برای پیروزی در این دیدار باید فکری اساسی برای روحیه بازیکنان داشته یاشند.

وی در خصوص فهرست کارلوس کی روش برای تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه خاطر نشان کرد: من فکر می کنم کی روش بهترین ها را دعوت کرده است. از نظر برخی کارشناسان فوتبال برخی از قلم افتاده اند اما نظر مربی برای این نفرات مساعد است. گلرهای خوبی را برای سنگربانی تیم ملی انتخاب کرده است؛ همه این بازیکنان حقشان پوشیدن لباس تیم ملی است.

سلطانی در خاتمه در مورد عملکرد دروازه بان ها و اینکه چه کسی می تواند بهترین گزینه برای ایستادن در دروازه تیم ملی برای جام جهانی باشد گفت: بهترین گزینه علیرضا بیرانوند خواهد بود، سید حسین حسینی هم گلر خوبی است اما جوان و بی تجربه است. بیرانوند می تواند بهترین گزینه باشد.

601

کد خبر: 949674

وب گردی

وب گردی