خرم: در حال تهیه نرم افزاری خاص هستیم/ برای آسیب‌دیدگان بی‌مدالِ ورزش برنامه داریم/ مستمری نیازمندان را متناسب می‌کنیم

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان کشور در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسکانیوز از تلاش های این صندوق برای حمایت از ورزشکارانی خبر داد که در صحنه های ورزشی مصدوم یا معلول شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان کشور در سال 1383 با هدف کمک و حمایت از ورزشکاران و مدال آوران کشور تأسیس شد تا در روزهای بازنشستگی، بیماری و خانه نشینی، دست شان را بگیرد. محمد خرم که سابقه فعالیت در سمت های مختلفی از جمله مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران را دارد، چند ماهی است مدیریت صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان کشور را بر عهده گرفته و در تلاش است با تهیه و تدوین نرم افزاری، سر و سامانی به اوضاع بدهد و با به حداقل رساندن دریافتی ورزشکارانی که شرایط مالی مناسبی دارند، تمرکز خود را روی کمک به ورزشکاران نیازمند قرار دهد. محمد خرم در گفت و گوی تفصیلی با ایسکانیوز، درباره برنامه های خود در صندوق صحبت کرد که بخش اول این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

* مبنای تأسیس صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان کشور چه بود؟
حفظ و نگهداری حرمت ورزشکار و حمایت از ورزشکاران، پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی کشور، مبنای کار ماست تا اگر خدای ناکرده ورزشکاران ما که افتخارآفرینان این سرزمین هستند دچار مشکلی شوند، از آنها حمایت شود. بر اساس چارچوبی که در اساسنامه صندوق موجود است، هدف ما حمایت و کمک به ورزشکاران است و پرداختی های ما باید به سمت کسانی برود که نیازمند واقعی هستند. مسلما برای بعضی از ورزشکاران، مسئله پرداخت و کمک به آنها پول نیست بلکه یک نوع تعلق ورزشی به حساب می آید. ما برنامه داریم تا پرداخت ها را متناسب با نیازهای فردی انجام دهیم و افرادی که نیاز به کمک صندوق ندارند را با تقدیمی های جزئی کنار خود داشته باشیم.

* چه برنامه ای برای مدون کردن اسامی ورزشکاران و پیشکسوتان دارید؟
در حال جمع آوری اطلاعات ورزشکاران و مدال آوران در نرم افزاری خاص هستیم که افتخارآفرینی آنها در آنجا حفظ و نگهداری شده و در آینده این افتخارات تبدیل به مقاله و کتاب شود و بسیاری از پرداختی های ما نیز بر مبنای این کار جامع صورت گیرد. ما کارگروهی را در صندوق تشکیل دادیم تا در خصوص میزان کمک ها و حمایت ها بسیار منظم تر و مدون تر جلو رویم. از جمله افراد حاضر در این کارگروه، پیشکسوتان فوتبال، والیبال، کشتی، تیر و کمان و ... هستند تا در این کارگروه حضور داشته باشند و منجر به این نکته شود که خدمات و کمک های ما مناسب تر و دقیق تر پیش رود.

* آیا صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان کشور، معوقات بیمه ای داشته است؟
صندوق در گذشته دارای معوقات بیمه ای بوده که از سال 1392 به این طرف، پرداخت نشده است. ما در حال پرداخت معوقات هستیم تا این مسائل حل شود. در سال 1395، سه ماه از معوقات کامل مستمری بگیران و کمک های ما به ورزشکاران و قهرمانان پرداخت نشده که ما در حال پرداخت این کمک ها هستیم. البته باید گفت چرا در سال 1395، هزار و دویست نفر از کسانی که کمک دریافت می کردند، مستمری شان پرداخت نشده و کسی اعتراضی نکرده است اما زمانی که قصد داشتیم در سال 1396 مستمری و کمک های 50 نفر را به دلیل وضع مناسب، قطع یا کمتر کنیم، کلی سر و صدا توسط بعضی از رسانه ها ایجاد شد. واقعا دلیل این کار چیست؟

* ظاهرا در خصوص بیمه تکمیلی مستمری بگیران هم اقدام کرده اید. کمی در این باره توضیح دهید.
در حدود هزار نفر از ورزشکاران و پیشکسوتان حوزه ورزش را بیمه تکمیلی کرده ایم و این عزیزان علاوه بر دریافت مستمری و کمک از طریق صندوق، برای درمان بیماری های خود 50 تا 80 درصد تخفیف می گیرند.

* ورزشکارانی هستند که با وجود مدال آوری و افتخارات بزرگ ورزشی مایل به دریافت کمک از صندوق نباشند؟
ما ورزشکارانی مانند علی دایی و غلامرضا توپچی از فوتبال و کشتی را داریم که با وجود کسب افتخارات بزرگ و مدال های رنگارنگ مایل به دریافت کمک و مستمری از صندوق نیستند. البته کسانی که در المپیک و پارالمپیک، مدال و افتخار کسب می کنند با نامه فدراسیون مربوطه و پس از بررسی توسط صندوق وارد لیست مؤسسه ما شده و کمک دریافت می کنند.

* ورزشکارانی دچار مشکلات جسمی شده اند ولی قهرمان و مدال آور نبوده اند. آیا از آنها نیز حمایت می کنید؟
من ورزشکاران و کشتی گیرانی را می شناسم که روی تشک کشتی، قطع نخاع شده اند و هدف ما حمایت از این ورزشکاران نیز هست. با این که این ورزشکاران مدال جهانی و المپیک ندارند اما برنامه داریم تا بتوانیم از این نوع ورزشکاران نیز حمایت کنیم.

602

کد خبر: 949679

وب گردی

وب گردی