مجموعه دیدنی تمبر های شفیق طالب درلبنان

شفیق طالب 74 ساله اهل شهر صیدا در لبنان مجموعه ای از تمبرهای مختلف را که بالغ بر 50 هزار قطعه می باشد در یک جا جمع نموده و به صورت نمایشگاهی برای بازدید علاقه مندان در آورده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وی تمبرهایی از دوران استعمار فرانسه یعنی از سال 1920م به بعد را در یک جا جمع نموده است، و از نخستین سال استقلال لبنان یعنی 1924م تمبرهایی با نام دولت لبنان بزرگ را تا حال حاضر جمع آوری کرده است.

از ویژگیهای این مجموعه این است که حوادث و اتفاقات مهم تاریخی در لبنان و منطقه را که بر روی تمبر نقش بسته اند به ترتیب تاریخ چاپ آن تنظیم نموده و خود این مجموعه به منزله تاریخی مصور از حوادث مهم لبنان و تصاویری از شخصیت های سیاسی و تأثیر گذار این کشور به شمار می رود.

وی می گوید که در گذشته کشور لبنان هر سال یک بار مجموعه ای از تمبرها را منتشر می کرد اما بعدها این زمان به شش ماه کاهش یافت. و البته به مناست های مختلف مانند برگزاری کنفرانس های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بین المللی یا داخلی نیز تمبری به نشانه آن رخ داد منتشر می شد.

از جمله امتیازات این مجموعه آن است که تمبرهایی از کشور فلسطین از دوران حاکمیت عثمانی ها یعنی از سال 1840م به بعد زینت بخش این مجموعه هستند که حوادث مختلف کشور فلسطین و از جمله روز نکبت یا اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها را نیز منعکس کرده است.

همچنین تمبرهایی از دوران دولت متحد سوریه و لبنان در این مجموعه نفیس دیده می شود. شفیق طالب بارها مجموعه تمبرهای خود را در قالب نمایشگاه های مختلف به معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

شفیق طالب در سال 2006 عضو آکادمی اروپایی تمبر شد. از وی برای افتتاح موزه بین المللی تمبر مونت کارلو در شهر موناکو دعوت شد. در سال 2008 او به عنوان نایب رئیس آکادمی بین المللی تمبر انتخاب شد و مفتخر به دریافت دیپلم آکادمی تمبر گردید.

وی در سال 2002 کتابی با عنوان«لبنان از دریچه تمبرهایش» را منتشر کرد که تصاویری از مجموعه تمبرهای کشور لبنان را در آن به نمایش گذاشته است.

501

کد خبر: 949687

وب گردی

وب گردی