سلیمی: دولت نباید خود مختار عمل کند

عضو فراکسیون ولایی مجلس با انتقاد از تک روی های دولت در ورود و امضای برخی کنوانسیون ها، گفت: دولت بدون هماهنگی با مجلس نباید نسبت به اجرای تعهدات بین المللی خود مختار عمل کند و وعده و وعید دهد.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با بیان این که برخی از اعضای مجلس به شدت پیگیر تصویب قوانین کنوانسیون پالرمو و FATF هستند اظهار داشت: نگرانی ما این است که تصویب این قوانین نیز همانند برجام هیچ خروجی برای کشور نداشته باشد و صرفاً یک سری امتیاز بدهیم و در مقابل آن هیچ چیز به دست نیاوریم.

وی افزود: متاسفانه تا به این لحظه هیچ پاسخ منطقی و دقیقی به این نگرانی ها داده نشده است؛ متاسفانه برخی آقایان دولتی وعده هایی را در زمینه تصویب این چنین قراردادها را داده اند که باید ببینیم واقعا با چه اجازه ای این قول و وعده ها داده شده است؟

سلیمی تصریح کرد: این گونه تک روی ها با اصل 7 قانون اساسی مغایرت دارد زیرا که به هیچ وجه دولت حق ندارند بدون هماهنگی با مجلس وعده هایی را به طرف های خارجی بدهند ضمن آنکه هرگونه اقدامی ابتدا باید با هماهنگی مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد و بعد از آن دولت اقدام به اجرای آن کند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس در پایان با انتقاد از این موضوع تاکید کرد: متاسفانه تک روی های دولت در ورود و امضای برخی کنوانسیون ها به ضرر نظام خواهد بود و به دولت تذکر می دهیم از این موضع خودمختاری خروج کند.

302

کد خبر: 949688

وب گردی

وب گردی