خلیلی: جایزه انتشارات برترمان را به خانواده شهدا تقدیم کردیم/در بازار خراب نشر ماندگاری دشوار است

مدیر مسئول انتشارات شهید کاظمی با بیان اینکه برای ماندگاری در بازار نشر باید تلاش بسیار کرد، گفت: تلاش یعنی گرفتن جوایز ادبی، تنوع کتاب ها و کیفیت آن ها طبق استانداردهای وزارت ارشاد بخصوص در حوزه توزیع و تبلیغات است.

حمید خلیلی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، اظهار کرد: انتخاب ناشران برتر در کمیته بررسی فعالیت های یکساله ناشران از سوی وزارت ارشاد انجام می شود. این کمیته با بررسی عواملی چون کیفیت کتاب ها، تعداد کتاب های ترجمه ای، فعالیت های رسانه ای ناشر در رابطه با معرفی کتاب و عناوین منتشر شده انجام می شود.

وی درباره حواشی کتاب «آخرین رئیس جمهور» که سال گذشته مدتی از نمایشگاه کتاب جمع آوری شد، گفت: این کتاب با وجودی که مجوز نشر داشت به دلیل حواشی مربوط به نخست وزیر دوره امام خمینی (ره) جمع آوری شد البته قدری این مسئله به دیر اعلام وصول شدن کتاب نیز بازمی گشت که با عجله چاپ شده بود و بعد از مدتی در غرفه عرضه شد و تاکنون فروش خوبی داشته است.

مدیر مسئول انتشارات شهید کاظمی درباره جایزه ناشر برتر گفت: هنوز فرصت نکرده ام تا جایزه ام را بگیرم البته سال گذشته که به عنوان ناشر برتر معرفی شدیم جایزه مان را به خانواده سردار سلیمانی اهدا کردیم که به نمایندگی از ایشان به شهدای مدافع حرم اختصاص بگیرد.

وی درباره استمرار موفقیت در حوزه نشر، گفت: هر ناشری که اگر بخواهند در این اوضاع خراب نشر با گرانی کاغذ و نوسانات بازار ارز بتواند به حیات خود ادامه دهد باید در این عرصه بسیار تلاش کند و این فعالیت ها تلاش برای گرفتن جوایز ادبی، تنوع کتاب ها و کیفیت آن ها طبق استانداردهای وزارت ارشاد بخصوص در حوزه توزیع و تبلیغات کتاب است به طور مثال سال گذشته از نشر شهید کاظمی کتاب «ملاصالح» یکی از نامزدهای جایزه جلال شد اگر غیر از این باشد ناشر شکست می خورد و این فعالیت ها شامل کیفیت و تنوع کتاب ها است

خلیلی درباره ضعف و قوت نمایشگاه امسال به نسبت سال گذشته گفت: فعالیت ناشران در شهر آفتاب به دلیل زیرساخت های نمایشگاهی و فضای بزرگی که دارا بود را بیشتر می پسندیم هر چند در مصلی به دلیل استقبال بازدیدکنندگان تاکنون از فروش بیشتری نسبت به شهر آفتاب برخوردار بودیم البته زیرا برای تکمیل شهرآفتاب فعالیت های زیادی انجام شده و هزینه بسیاری شده است و افراد بسیرای در این زمینه تلاش کرده اند راحت می شود زیرساخت ها را درست کرد و ارتقا داد.

ناشر برتر سال 96 در پایان تاکید کرد: بهتر است نسبت به تکمیل زیرساخت ها و آماده سازی شهر آفتاب اقدام شود تا دوره خانه به دوشی ناشران در نمایشگاه کتاب پایان پیدا کند زیرا در فضای کوچک مصلی در ازدحام جمعیت، فعالیت برای ناشران و مردم آزاردهنده است و ظرفیت محدود پارکینک بسیاری از فعالیت ها را مختل می کند.

502

کد خبر: 949702

وب گردی

وب گردی