ولایتی: باید نسبت به مدارک دانشگاهی تعصب داشته باشیم

اولین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید صبح امروز با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اولین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید صبح امروز با حضور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر علی اکبر ولایتی در این مراسم گفت: این مجموعه ظرفیت عظیمی است که مقام معظم رهبری رهنمودهای لازم را می فرمایند و ازاین مجموعه حمایت می کنند.
وی افزود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیاری داریم اما باید بتوانیم از آن به خوبی استفاده کنیم. برای مثال ما باید تربیت افراد را از دبستان شروع کنیم و سازمان سما را جدی بگیریم هم چنین اگر بتوانیم قبل از مدرسه تعلیم و تربیت داشته باشیم ، بچه 5-6 ساله تحویل میگیریم تا لیسانس با او همراه هستیم.این فرد از لحاظ دینی،علمی و ... تکمیل شده و وارد جامعه شده اشت.
رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به طور کلی1000 واحد دانشگاهی و مدارس در اختیار ماست که این ظرفیت بسیار مناسب است.
ولایتی گفت: ما باید کاری کنیم که این کشور آینده ای در شان جمهوری اسلامی داشته باشد که خدا این فرصت را در اختیار ما قرار داده است، اگر از آن استفاده نکنیم کفران نعمت کرده ایم.
او افزود: ما اسیر برخی بوروکراسی ها نیستیم به طوری که در جلسات مشورت های لازم صورت می گیرد و توسط رئیس محترم دانشگاه ابلاغ می شود در این زمینه خیلی جای پیشرفت داریم.

ولایتی تصریح کرد: جوانان ما ظرفیت هایی که دارند در دنیا بی نظیر است مردم با سختی و مشکلات زندگی کردند برای مثال اگر بخواهیم برای دفاع از حرم نام نویسی کنند، چندین هزار نفر نام نویسی خواهند کرد.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: مجموعه ای که در حال حاضر در دانشگاه آزاد مدیریت می کنند در تمام دوره های علمی و آموزشی کشور بی نظیر است.من در حال حاضر 54 سال با دانشگاه و دانشجو در ارتباط بودم و با موضوعات در این زمینه آشنایی دارم. ما باید توان داشته باشیم تاظرفیت های موجود را از قوه به فعل برسانیم.

ولایتی گفت: باید بر صحت و کیفیت کار و مدرک دانشگاهی تعصب داشته باشیم و از مدارک دانشگاهی مراقبت کنیم و بدانیم این مدرک ناموس مااست هم چنین باید جدیت دکتر رهایی در حوزه آموزش را غنیمت بشماریم در گذشته ولنگاری و شلختگی وجود داشت ،در حال حاضر نباید این ولنگاری وجود داشته باشد.
او ادامه داد: در زمینه رشته های جدید می توان گفت برخی رشته های بی خاصیتی که کاربرد دنیایی و آخرتی ندارد و پس از فارغ التحصیلی به هیچ دردی نمی خورند، حدف شده و با رشته،های روز دنیا جایگزین شوند و امروزه رشته های بین رشته ای و مسأله هدایت پژوهش ها بسیار حائز اهمیت است که پژوهش ها تکراری نباشد .
ولایتی گفت: نظر مقام معظم رهبری این است که استان ها تقویت شوند و بتوانند با اختیاراتی که از طریق هیات رئیسه و رئیس دانشگاه به آنهاداده می شود اقدامات مناسبی انجام دهند تا کی باید منتظر باشیم تا ببینیم امریکایی ها ما را تحریم کرده یا تحریم را برداشته اند هم چنین اسرائیلی ها موشک باران شدند و خفه خون گرفتند، 65 موشکی که چهارشنبه دریافت کردند فهمیدند دوران بزن درو تمام شده است.
او افزود: نباید برخی کارهایی که در شان دانشگاه آزاد اسلامی نیست را انجام دهیم، اگر بچه ها بی دین و ضد انقلاب بزرگ شوند همه ی ما مسؤلیم.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی شرایط مناسب نبود همان طور که ما در حوزه،دفاعی جوانانمان جان بر کف از ایران دفاع می کنند در حوزه فرهنگی نیز باید سرباز باشند که سینه مان را در مقابل بی دینان و ضد انقلاب سپر کرده ایم.

201

کد خبر: 949716

وب گردی

وب گردی