سال گذشته ۴۸ درصد فوت‌شدگان حوادث رانندگی تهران عابران پیاده بودند

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تصادفات منجر به فوت عابران پیاده بیشتر در شب اتفاق می افتد؛ علت این امر را استفاده عابران از پوشش مشکی و تاریکی و عدم دید رانندگان برشمرد و افزود: عابران باید حتی المقدور از لباس و کفش بازتابنده نور و رنگ روشن استفاده کنند. همچنین شهروندان هنگام تاریکی هوا از قسمت‌های روشن و زیر نور چراغ‌های خیابان عبور کنند

به گزارش ایسکانیوز سرهنگ احسان مؤمنی گفت: در سال گذشته ۴۸ درصد فوت‌شدگان حوادث رانندگی تهران عابران پیاده بودند و این آمار نشان می دهد که شهروندان در هنگام تردد در خیابان و بزرگراه ها به قوانین راهنمایی و رانندگی توجهی ندارند.

وی گفت: برایکاهش آمار اینگونه تصادفات به عابران پیاده توصیه می‌شود در خیابان‌های فاقد پیاده‌رو، در جهت خلاف وسایل نقلیه حرکت کنند تا بتوانند خودرو‌هایی را که از روبرو در حال حرکت هستند، ببینند.

سرهنگ مومنی گفت: رانندگان قوانین عبور و مرور را بیشتر از عابران پیاده رعایت می کنند و در صورت رعایت نکات ساده از سوی عابران پیاده کاهش آمار تصادفات جرحی و فوتی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه همچنین از عابران خواست هنگام عبور از تقاطع، مراقب خودرو‌هایی که گردش به چپ یا راست می‌کنند، باشند. همچنین از پیاده روی در حاشیه بزرگراه‌ها و معابری که سرعت خودرو‌ها بالاست، اجتناب کنند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در گذرگاه‌های عریض و دارای جزیره میانی باید عبور از خیابان به‌صورت دو مرحله‌ای صورت گیرد.

سرهنگ مومنی با بیان اینکه در تقاطع‌ها با سبز شدن چراغ عابرین پیاده حرکت کنند، خاطرنشان کرد: عابران برای عبور از میان خودرو‌های پارک شده ابتدا بایستی در کنار خودرو و در حاشیه خیابان توقف کنند و در صورت عدم وجود خطر با رعایت مراحل عبور از خیابان رد شوند.

ایسنا

700

کد خبر: 949734

وب گردی

وب گردی