2.5 میلیون اسرائیلی بی پناه

مقامات اسرائیلی از عدم آمادگی نسبی جبهه داخلی اسرائیل در مواجهه با موقعیت های اضطراری خبر می دهند. بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی این مقامات 2.5 میلیون اسرائیلی پناهگاه نداشته و بسیاری از پناهگاه های موجود نیز به بازسازی نیاز دارد.

به گزارش گروه بین الملل اسکانیوز، تمیر یدعی فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل روز سه شنبه در جلسه کمیته ثانوی خارجی و امنیت که برای بررسی آمادگی جبهه داخلی برگزار شده بود، اعلام کرد: 2.5 میلیون اسرائیلی از پناهگاه امن برخوردار نیستند.

این مقام اسرائیلی افزود: ۲۷ درصد از پناهگاه های موجود نیز استاندارد نیست و 40 مورد از مجموع ۵۰ شبکه زیربنایی ملی بهسازی نشده و در ۳۵ درصد آنها نیز سیستم خدمات حیاتی برای شهروندان بهبود نیافته است.

این جلسه برای بررسی آمادگی مقامات محلی برای مواجهه با سناریوهای بحرانی و از پیش تعیین نشده در پی حوادث اخیر در جولان اشغالی تشکیل شد که طی آن موشک هایی از سوریه به اراضی اشغالی شلیک گردید و ارتش اسرائیل به آن پاسخ داد.

عمیر بیرتس رئیس کمیته خارجی و امنیت گفت: در سه ماهه اخیر مازاد مالیات ‌ها به 2 میلیارد شِکل می رسد که باید از آن جهت افزایش آمادگی شهرها و شهرک ها و شوراهای منطقه ای به ویژه در شمال اسرائیل برای مواجهه با مواقع اضطراری استفاده نماییم.

روسای شورای محلی یهودی در الجلیل شرقی و جولان اشغالی با نخست وزیر و تعدادی از وزرا دیدار کرده و از آنان خواسته اند طرحی ۵ ساله برا بهبود وضعیت الجلیل و جولان را اجرا نمایند، آنان معتقدند مدارس و زیرساخت‌های بهداشتی این مناطق به ویژه بیمارستان «زیف» در صفد نیاز به بازسازی دارند.

۱8 رئیس شورای محلی با امضای نامه‌ای خواستار تصویب طرحی استراتژیک برای بهبود وضعیت مناطق شمالی در ۵ سال شدند.

یوسف شبیرا ناظر دولت اسرائیل در هفته گذشته طی گزارشی به مساله امنیت در جبهه داخلی پرداخت و گفت: ایرادات بسیار جدی در زمینه آمادگی جبهه داخلی به ویژه در مناطق شمالی اسرائیل وجود دارد.

وی افزود: آمادگی جبهه داخلی در هرگونه درگیری احتمالی در آینده بسیار مهم است که در سال های گذشته اقدامات زیادی برای آمادگی جبهه داخلی انجام شده است اما هنوز کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

کد خبر: 949767

وب گردی

وب گردی