عموعابدینی به عنوان «عضو هیات علمی موفق در کسب موقعیت و جایگاه بین‌المللی» شناخته شد

دکتر قاسم عموعابدینی استاد تمام دانشگاه تهران و قائم مقام واحد علوم و تحقیقات، همزمان با برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران، به عنوان «عضو هیات علمی موفق در کسب موقعیت و جایگاه بین‌المللی» شناخته شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران، سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور جمع کثیری از مسئولین، مقامات وزارت علوم، وزارت امور خارجه، سفرا، رایزنان فرهنگی مقیم و استادان و دانشجویان بین‌المللی در تالار شهید چمران پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

در آئین اختتامیه این جشنواره که هر ساله با مشارکت اساتید، دانشجویان و محققان بین‌المللی و ایرانی برگزار می‌شود، دکتر قاسم عموعابدینی استاد تمام دانشکده مهندسی شیمی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و از چهره‌های شناخته شده در حوزه‌های تخصصی مهندسی بیوشیمی، نانو بیوتکنولوژی و مهندسی بیوپزشکی به عنوان «عضو هیات علمی موفق در کسب موقعیت و جایگاه بین‌المللی» معرفی شد.

بر اساس آئین‌نامه معرفی برترین‌ها در جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران، عنوان «عضو هیات علمی موفق در کسب موقعیت و جایگاه بین‌المللی» به آن دسته از اعضای هیات علمی تعلق می‌گیرد که دارای دستاوردهایی نظیر ثبت اختراع بین‌المللی و موفقیت در تجاری‌سازی بین‌المللی آن بوده یا به عنوان هیات علمی فعال بین‌المللی در هدایت (راهنمایی و مشاوره) پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی مشترک، انعقاد و انجام طرح‌های پژوهشی مشترک موفق و عقد تفاهم‌نامه و جذب دانشجوی غیرایرانی شناخته شوند.

غالباً استادی که همه شاخص‌های پژوهشی را همزمان دارا باشد به این عنوان شناخته می‌شود.

سردبیری و یا عضویت در هیات‌های تحریریه مجلات معتبر بین‌المللی، کسب جایزه علمی در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی و یا در سازمان‌های معتبر بین‌المللی و دارا بودن مسئولیت در نهادها، سازمان‌ها و مجامع معتبر بین‌المللی در خارج از ایران و مرتبط با اهداف دانشگاه، از جمله شاخص‌هایی است که بر اساس آن، عنوان «عضو هیات علمی موفق در کسب موقعیت و جایگاه بین‌المللی» به یک عضو هیات علمی تعلق می‌گیرد.

دکتر عموعابدینی که به عنوان «عضو هیات علمی موفق در کسب موقعیت و جایگاه بین‌المللی» در هشتمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران شناخته شده است، عضو هیأت تحریریه ژورنال بین‌المللی Fermentation Technology بوده و هفتاد ثبت اختراع داخلی، هفت ثبت اختراع بین‌المللی، راهنمایی ۱۱۳ پایان‌نامه ارشد و رساله دکتری، ۲۷ مورد تولید دانش فنی و محصول دانش‌بنیان و تجاری‌سازی چهار محصول دانش‌بنیان را به نام خود ثبت کرده است.

این استاد دانشگاه، انتشار ۸۱ مقاله ISI و ۲۰ مقاله علمی پژوهشی، ارائه ۱۳۰ مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی و بین‌المللی و تألیف و ترجمه چهار کتاب را در کارنامه علمی خود دارد.

کسب عناوین منتخب جشنواره ابن سینا، برگزیده یازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر سال همت و کار مضاعف طرح ملی سامانه دارو رسانی هدفمند به سلول‌های سرطانی، برگزیده دستاوردهای فناورهای کشور مورد بازدید مقام معظم رهبری طرح دستیابی به دانش فنی تولید نانو دارو بر پایه تکنولوژی نانولیپوزوم و فناور نمونه برگزیده دانشگاه تهران از دیگر افتخارات علمی این استاد دانشگاه است.

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی پیشتر در مسئولیت‌های دانشگاهی و ملی به عنوان معاون پژوهشی دانشگاه تهران، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مدیرکل پایش و آینده‌نگری علم و فناوری ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور، سرپرست دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران و رئیس مرکز پژوهشی فناوری‌های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران ایفای نقش کرده است.

کد خبر: 949814

وب گردی

وب گردی