از تمشک طلایی تا  گوی طلایی برای واحد های دانشگاه آزاد

چند سالی است که هر روز پیگیر اخبار خوب و بد واحدهای دانشگاهی هستیم وفعالیت های آنها را منعکس می کنیم. از آن جایی که ما رسانه دانشگاه آزاد اسلامی هستیم تصمیم گرفته ایم پایان هر هفته به برخی واحد ها و مسولین تلنگری بزنیم و واحدهایی که کارهای خوبی انجام داده اند را تشویق کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کوچکتر که بودیم والدینمان برای اینکه خوب و بد را از یکدیگر تشخیص دهیم، کارهای مختلفی در نظر می گرفتند،بیشتر بابت کارهای خوبمان جایزه می گرفتیم، تشویق می شدیم، شاید هم بابت کار ناپسندمان تنبیه شده باشیم، حتی در بعضی روزها طعم نیشگون های تند و تیز مادرهایمان را در مهمانی ها چشیده ایم.خلاصه پدر و مادرها با هزار ایما و اشاره، سعی داشتند به ما خوب و بد را یاد بدهند، بگذریم که در حین این ایما و اشاره ها ممکن بود چند نقطه از بدنمان هم کبود شود!

بزرگتر که شدیم، نه خبری از جایزه بود نه خبری از اخم، دعوا و نیشگون. دیگر به طور ناخودآگاه می دانستیم کدام کار خوب است، کدام بد. تمام این داستان ها را گفتم تا ذهنتان را به سمتی ببرم که بدانید کارهای خوب مستحق جایزه هستند، کارهای بد هم طبیعتا پسندیده نیستند و با یک تلنگر هم که شده باید کاری کنیم تا فرد به خودش بیاید و دیگر کارش را تکرار نکند.

از آن جایی که ما رسانه دانشگاه آزاد هستیم تصمیم گرفته ایم پایان هر هفته همین تلنگر را به برخی واحد ها بزنیم در عوض واحدهایی که کارهای خوبی انجام داده اند را تشویق کنیم تا به اقدامات خوب خود ادامه دهند و سایر واحد ها نیز از آن ها الگو بگیرند.

جوایز ما مادی نیست، حتما نامشان را برای یک بار هم که شده شنیده اید، زرشک و تمشک طلایی را می گویم، سعی کردیم کمی خلاق باشیم، این است که سیمرغ بلورین، گوی حقیقت، گوی بلورین، تمشک طلایی ،ساعت طلایی، زرشک بلورین و تخم مرغ طلایی را تعریف کردیم.

از این پس سیمرغ بلورین نصیب واحد هایی می شود که اقدام جدید و مناسبی انجام داده اند، گوی طلایی برای واحد یا افرادی است که یک کار انسان دوستانه انجام داده، گوی حقیقت را واحدی می رباید که از همه صادق تر است، تمشک طلایی نصیب واحدی می شود که حرف ها یا اقداماتشان کمی چاشنی تملق گویی دارد، ساعت طلایی برای واحدهایی هستند که در اعلام اخبارشان تاخیر دارند یا ابتدا اخبارشان را برای یک رسانه خاص ارسال می کنند و در آخر زرشک طلایی جایزه واحدهایی است که همکاری مناسبی با رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی نداشته اند. از آنجایی که در ابتدای راه هستیم ممکن است این جوایز تغییر کند و یا کاربری هایشان عوض شود. پیشنهاد می کنم که پایان هفته ها ایسکانیوز را حتما بخوانید.

سیمرغ بلورین

حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی یکی از افرادی ست که تحت هر شرایطی به سوالات خبرنگار ما پاسخ داده است، حتی اولین لحظه ای که از هواپیما پیاده شده بود، پاسخگوی خبرنگار ما بود. این روحانی خوش قول دانشگاه آزاد، سیمرغ بلورین این هفته را نصیب خود کرد.

گوی طلایی

تعدادی از دانشجویان دانشکده زبان واحد همدان به مناطق زلزله زده کرمانشاه رفته و مشغول تدریس زبان به افرادی شدند که مدتی است از امکانات آموزشی دور مانده اند. چقدر خوب خواهد بود اگر چنین کارهای انسان دوستانه بیشتر تکرار شود. واحد همدان در آخرین هفته اردیبهشت ماه گوی طلایی را ربود.

گوی حقیقت

گفتن حقیقت جسارت می خواهد، مخصوصا زمانی که مسئول هم باشی کار سخت تر می شود، پرونده این هفته ما درباره پایان نامه فروشی بود و از نماینده گرفته تا روسای واحد در این زمینه گفت و گو داشتیم، اما گوی حقیقت به واحد محلات تعلق گرفت چون رئیس واحد محلات استفاده دانشجویان از پایان نامه را کتمان نکرد، تنها گفت : «این موضوع در خود واحد نیست و ممکن است خود افراد در خارج از دانشگاه اقدام به خرید پایان نامه کنند.»

کاش یاد بگیریم که وجود مشکلات طبیعی هستند، همیشه که شرایط گل و بلبل نیست، باید مشکلاتواکاوی و بررسی شوند تا راه حل های مناسب هم پیدا شود. صداقت در کار و زندگی حرف اول را می زند، گوی حقیقت مبارکت باشد آقای رئیس واحد محلات.

ساعت طلایی

سرعت در کار رسانه یکی از مهم ترین اصل ها است، خبر سوخته هیچ خریداری ندارد، اما بعضی خبرها هستند که ته دیگ شده اند! بگذارید برایتان مثالی بزنم عصر روز چهار شنبه واحد هشتگرد برای پیگیری یک خبر برای بار دوم با سرویس دانشگاه تماس گرفت، خبری که در روز دهم اردیبهشت تهیه شده بود و در روز 25 اردیبهشت ماه تایید شده بود! دیگر کار از سوختن گذشته و خبر جزغاله شده بود!

زمانی که علت را از روابط عمومی جویا شدیم گفت:« چون رئیس واحد حساس است باید خبر را تایید می کردند!» قصدم اصلا جسارت و توهین به ریاست این واحد نیست، در هفته های گذشته هم این مورد مشاهده شده بود، من فقط اما کمی سر در گم شدم ام!لطفا در فهمیدن این مسئله به من کمک کنید، چگونه می شود یک فرد خودش حرفی بزند و بعد حرف های خودش را تایید کند؟ آن هم بعد از گذشتن 15 روز! واحد هشتگرد به دلیل تاخیر در ارسال خبر ساعت طلایی این هفته را هدیه گرفت .

تمشک طلایی

بحث حمایت از کالای ایرانی حسابی داغ است. همه واحد ها هم ادعا می کنند بر اساس بخشنامه ابلاغی از سازمان مرکزی، در واحدشان استفاده از اجناس خارجی که مشابه ایرانی اش در بازار وجود دارد ممنوع شده است. حتی رئیس واحد بروجرد هم در این زمینه اعلام کرد: «در اولین جلسه ای که بعد از عید نوروز با حضور کارکنان و اساتید واحد بروجرد برگزار شد، من به صورت نمادین خودنویس ژاپنی ام را کنار گذاشته و اعلام کردم از امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، هیچ کالای خارجی ای که مشابه ایرانی آن وجود داشته باشد ، مصرف نخواهیم کرد.» خیلی دلم می خواست از او بپرسم تنها خود نویسش ژاپنی بود، آیا گوشی ای که استفاده می کند ایرانی است؟ ماشینی که سوار می شود ساخت کدام کشور است؟

تخم مرغ طلایی

نجات دادن همیشه خوشایند بوده، البته که همه ما قهرمان بازی را دوست داریم، پس وقتش رسیده که دست به دست هم دهیم، لباس رزم بپوشیم به واحد میانه برویم تا تخم مرغ را نجات دهیم ! واحد میانه امسال میزبان چالش گرانش نجات تخم مرغ خواهد بود. جالب است بدانید این مسابقه هر سال در واحدهای مختلف برگزار می شود.بهتر نیست به جای نجات تخم مرغ فکری به حال نجات انسان ها بکنیم؟ یا مسابقاتی برگزار کنیم که بتوان از نتایج آن در علوم مختلف استفاده کرد؟ این هفته واحد میانه تخم مرغ طلایی را برد.

و در آخر زرشک طلایی

زرشک طلایی را بدون هیچ خصومت شخصی تقدیم واحدتهران مرکز می کنیم، هر وقت که شماره ای از اساتید واحد خواستیم گفتند نامه بزنید! فلان کنید، خدایی نکرده فکر نکنید که می خواستند ما را از سرشان باز کنند، روال کار اداری است دیگر، ارتباط حرفه ای روابط عمومی و خبرنگار کیلویی چند؟!

201

کد خبر: 949839

وب گردی

وب گردی