تمام آنچه در دیدار استاندار آذربایجان شرقی و سفیر اتریش گذشت

استاندار آذربایجان شرقی صنعت خودروسازی را یکی از حوزه‌های بسیار مناسب همکاری با کشور اتریش اعلام کرد.


به گزارش ایسکانیوز،مجید خدابخش در دیدار سفیر اتریش در ایران با وی گفت: با توجه به استقرار یک سوم از قطعه‌سازان خودروی کشور در آذربایجان شرقی، وجود شهرک تخصصی قطعه‌سازی و شرکت‌های متعدد خودروسازی و موتورسازی و این که قرار است تبریز به عنوان قطب سوم خودروسازی ایران مطرح شود، از این رو قصد داریم، همکاری تنگاتنگی در این زمینه با کشور اتریش داشته باشیم.


او همچنین گفت: علاقه‌مندیم در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری هم همکاری‌های خود را با این کشور توسعه دهیم.


استاندار ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان شرقی همانند بازار تبریز، روستای کندوان، مجموعه ربع رشیدی، جنگل‌های ارسباران، موزه ها، غذا‌های سنتی و صنایع دستی را از جمله ظرفیت‌هایی برشمرد که می‌تواند در جذب گردشگران اتریشی و توسعه همکاری‌های دو طرفه در این حوزه، موثر باشد.


سفیر اتریش در ایران هم به بیان روابط ۷۰۰ ساله ایران و اتریش و برقراری روابط کامل دیپلماتیک دو طرف از ۱۶۰ سال پیش پرداخت و افزود: قابل اعتماد بودن از مشخصه‌های همکاری ایران و اتریش بوده و از ابعاد متعدد منحصر به فرد است از این رو روابط آینده دو کشور هم باید برمبنای این پیشینه بسیار غنی، شکل گیرد و دولت اتریش با اراده قوی درصدد ادامه هرچه بهتر این روابط است.


اشتفان شولتس در ادامه با اشاره به توانمندی اتریش در صنعت قطعه‌سازی خودروسازی گفت: شرکت‌های بزرگ خودروسازی اروپا، موتور‌های خود را در اتریش تولید و توسعه می‌دهند، بر این اساس حوزه خودروسازی می‌تواند یکی از حوزه‌های عمده همکاری اتریش با آذربایجان شرقی باشد.


به گفته او شرکت‌های اروپایی هم اکنون در تلاشند تا در شرایط دشوار جهانی، از عواقب حقوقی خروج آمریکا از برجام مصون بمانند، از این رو در گام اول می‌توان همکاری‌های آموزشی را در دستور کار قرار داد چرا که این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند مشمول تحریم‌ها باشد و به یقین انتقال دانش و فناوری می‌تواند به نفع هر دو طرف باشد.

کد خبر: 949852

وب گردی

وب گردی