به گزارش ایسکانیوز، امیر حسین فیروزان توسعه مبتنی بر دانش را یکی از تحولات جهانی عنوان کرد و گفت: «توسعه کشور مدیون تلاش های نخبگان، فرهیختگان و اساتید است و امروز باید برنامه ریزی ها بر مبنای سند توسعه، پایش و آمایش سرزمین باشد.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی کشور منوط به توجه به مسائل پژوهشی است، گفت: «توسعه تکنولوژی در گرو توسعه علم و توسعه علم هم در گرو پژوهش های خوب است.»
فیروزان افزود:« تدوین و برنامه ریزی در راستای تولید داخلی و حمایت از صنعت و کالای ایرانی به پشتوانه ایجاد بستری علمی و پژوهش محور در ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و پژوهش میسر خواهد بود.»
فیروزان با تاکید بر اینکه امروز ما با مراودات، تعامل و همکاری می توانیم در جهت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم، افزود: «عقلانیت، نظم و جمع گرایی و خرد گرایی سه مسئله مهم و ضروری است و مهم ترین هدف همایش ملی مدلسازی و پژوهش های نوین در مهندسی میکانیک این است که فرهیختگان حول محور تخصصی نظریه های خود را ارائه تا دستاوردهای جدید منتقل شود و تعامل با مراکز علمی هم بیشتر شود.»
فیروزان ادامه داد:« 130 مقاله به نخستین همایش ملی مدلسازی و پژوهش های نوین در مهندسی میکانیک ارسال شد.»
سعید روحی، دبیر علمی همایش هم با بیان اینکه استارت همایش از سال 95 و مجوز همایش ملی هم شهریور 96 اخذ شد، گفت:« از دی 96 کار تبلیغات همایش شروع شد که خوشبختانه پژوهشگران زیادی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور استقبال کردند.»
وی با اشاره به اینکه از 130 مقاله ارسالی، 90 مقاله بعد از بررسی پذیرفته شد، تصریح کرد: 20 مقاله به صورت شفاهی و 20 مقاله هم به صورت پوستر ارائه می شود.
روحی ادامه داد: «گرد هم آوردن پژوهشگان، و شناساندن لنگرود و موقعیت مکانی این شهر از جمله اهداف همایش بود.»
دبیر علمی همایش خاطرنشان کرد:« ایده های نو نیروگاه های آبی، حرارتی، هسته ای و انرژی های تجدید پذیر، طراحی و بهینه سازی در مهندسی، کنترل و رباتیک مکانیک نفت و گاز، پتروشیمی مکانیک ماشین آلات کشاورزی، مکانیک صنایع حمل و نقل دریایی و ریلی، مهندسی تاسیسات و تهویه مطبوع، کامپوزیتها و مواد مرکب، مکانیک جامدات، ساخت و تولید، مکانیک سیالات، دینامیک، انتقال حرارت و احتراق، انرژی و محیط زیست، میکرو و نانومکانیک، ارتعاشات و اکوستیک ترمودینامیک محورهای نخستین همایش مدلسازی و پژوهش های نوین در مهندسی مکانیک بود.»