میری: برخی چهره‌های ادبی گوشه نشینی اختیار کرده‌اند/شعر معاصر از تفکر  خالی است

شاعر مجموعه شعر «ترانه‌های انتظار» با بیان اینکه برخی چهره های ادبی گوشه نشینی اختیار کرده اند، گفت: با قدردانی از زحمات این پیشکسوتان، زمینه بازگشتشان به ادبیات کشور را تسهیل کنیم.

میرهاشم میری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره وضعیت شعر معاصر، اظهار کرد: شعر امروز در سال‌های اخیر با رشد کمی بیش از رشد کیفی روبرو بوده است و درواقع ادبیات ما به لحاظ فنی، ادبی و بهره گیری از هنرهای شاعرانه طی سال های اخیر رشد داشته اما به لحاظ تفکر پیشرفتی نداشته ایم.

وی افزود: شعر امروز به زیبایی های کلامی رسیده اما همچنان تفکر در آن یا جایی ندارد و یا بسیار ضعیف است و چنین وضعیتی برای ادبیات ما مناسب نیست.

این چهره فرهنگی همدان با اشاره به اهیمت شعر از گذشته تاکنون، اظهار کرد: شعر از جامعه رخت نبسته اما نوع شعر و کیفیت آن در دوره ای مخصوصا از اواخر دهه 70، بی محتوا شد که عمدا نیز سعی بر بی محتوایی آن بوده است.

شاعر مجموعه شعر «ترانه‌های انتظار»، درباره حضور کم رنگ برخی از شعرای پیشکسوت در جامعه نیز گفت: بسیاری از شعرا در حوزه های مربوط به خود مشغول به فعالیت هستند و من اگرچه در تهران نیستم ولی در انجمن ادبی همدان با جوانان به خوانش شعر، بحث های ادبی و نقد شعری می پردازیم که خود این فعالیت های به معنی حضور در جامعه ادبی است.

وی افزود: متاسفانه برخی چهره های خدوم که در دوره ای تاثیرات عمیقی بر فعالیت های ادبی کشور گذاشتند بجز افرادی که مرحوم شده اند، گوشه نشینی را اختیار کرده اند البته دلایل انزوایشان مانند یکدیگر نیست و می توان امروز با قدردانی از این پیشکسوتان، زمینه بازگشتشان به ادبیات کشور و جامعه را تسهیل کنیم.

سردبیر ماهنامۀ رشد «معلم»، اظهار کرد: حسین قرایی دبیر «دورهمی شاعران انقلاب اسلامی» نیز برای بازگشت چهره های نسبتاً فراموش شده ادبیات به صحنه جامعه در تلاش است تا دوباره این اشخاص که زمانی تاثیرگذار بودند در جامعه مطرح شوند.

502

کد خبر: 949858

وب گردی

وب گردی